בורסות העולם צנחו, אך באחד העם ננעל המסחר בירידות מתונות בלבד

המסחר בבורה באחד העם ננעל היום בירידות שערים מתונות בלבד, על רקע ירידות שערים משמעותיות בהרבה אשר נרשמו היום בבורסות העולם כולו, על רקע התגברות המתח בין רוסיה לאוקראינה ונפילת הבורסה הרוסית, אשר איבדה היום מעל 10% מערכה – וגררת את בורסות אירופה וארה"ב לירידות שערים חדות גם הן.

המסחר באחד העם הושפע, כאמור, מהמגה העולמית והמסחר ננעל בירידות שערים. מדד ת"א 25 ירד היום ב-0.2%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.3% ומדד הבנקים איבד 0.3% מערכו. מדד התקשורת התחזק והוסיף 1.5% לערכו, מדד הנדל"ן ירד ב-0.4% ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.4% גם הוא.

חברת "פריון" זינקה היום, והוסיפה 10.7% לערכה – לאחר שאתמול פרסמה החברה דו"חות סיכום של שנת 2013, מהם עולה כי נרשמה עלייה רמשימה למדי בהכנסות החברה. מנגד, נראה כי החברה הישראלית אשר נפגעה קשה במיוחד מהתעצמות המתח בין רוסיה לאוקראינה היא חברת אפריקה ישראל, אשר מנייתה צנחה היום ואיבדה 4.6% מערכה.


צילום: אהוד כהנים

בזירת המט"ח, הדולר נשבר מטה בשבוע שעבר בעולם, וזאת על רקע נתוני התמ"ג הירודים שפורסמו בארצות הברית יום שישי שעוררו שוב ספקולציות לפיהן הבנק הפדרלי עשוי להאט את קצב צמצום רכישות האג"ח. הקריסה של הדולר בעולם למעשה ביטלה את ההשפעה של הורדת הריבית המפתיעה שביצע בנק ישראל, ובעקבות כך הדולר-שקל צנח במהלך יום שישי לשפל של 3.47 לפני שהתאושש ונעל ב-3.485.

ב-FXCM ישראל אמרו היום כי "המהלך של הדולר-שקל בסוף שבוע המסחר הקודם רק ממחיש את ההשפעה המוגבלת וקצרת הטווח שיש לבנק ישראל על שער החליפין. בסופו של דבר, למצבו של הדולר בעולם יש השפעה גדולה לאין שיעור על תנועת הדולר-שקל מאשר כל מהלך מוניטארי או בלתי קונבנציונאלי של בנק ישראל, ועובדה זאת רק מחזקת את התמיהה לגבי הורדת הריבית, שנזקה לכלכלה הישראלית עשוי להיות גדול מתועלתה."

לעומת זאת, בפריקו ניהול סיכונים דווקא מאמינים כי בנק ישראל ימשיך לבצע מהלכים בניסיון להעלות את שער הדולר: "בנק ישראל צפוי להתערב בשער הדולר בהיקפים גדולים בשבועות הקרובים. הבנק ינסה למנוע את ייסוף השקל מתחת לתחום 3.48-3.45 שקלים", מעריך יוסי פריימן, מנכ"ל בית ההשקעות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן