בורסת טוקיו זינקה ב-4.9%: "שבוע מכריע צפוי בשוק היפני הסוער"

בורסת טוקיו זינקה הבוקר בכמעט 5% לאחר פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב בסוף השבוע אשר היו מעודדים, אולם לא מספיק כדי לגרום לבנק הפדרלי לחרוג מתכנית ההרחבה הכמותית בה הוא נוקט. כמו כן פורסמו היום ביפן נתוני צמיחה מעודדים אשר הפתיעו את תחזיות האנליסטים וכללו עידכון נתוני הצמיחה ברבעון הראשון מ-3.5% ל-4.1%. 

בורסת שנחאי היתה סגורה היום לרגל חג. בורסת טוקיו זינקה ב-4.9%, בורסת סיאול הוסיפה 0.5% לערכה ובורסת הונג קונג התחזקה ב-0.2%. 

המשקיעים לטשו עיניים לקראת פגישתם השבוע של קובעי המדיניות בבנק המרכזי של יפן ממנה צפויה בשורה לגבי המשך מדיניותם המוניטרית. זאת לאחר לאחר הנפילה האחרונה במניות היפניות והעלייה החדה מבחינת חששותיהם של המשקיעים.

צילום: רויטרס

"נתוני המשרות לא הצביעו על שינוי המדיניות של הבנק הפדרלי לגבי תכנית ההרחבה הכמותית שלו, והשאירו את אלמנט חוסר הודאות", אמר אייקו סרה, כלכלן בכיר בבנק סומיטומו טראסט בטוקיו. "המכירות הקמעונאיות בארה"ב בשבועות קרובים ונתונים נוספים יכולים לקדם התאמות מחירים נוספות", הוסיף.

היבוא הסיני ירד במאי ב-0.3% לעומת צפי לעלייה של 6% לאחר שהיקף יבוא המתכות העיקריות, כולל נחושת ואלומיניום, נפל בשיעור דו ספרתי. גם יבוא הפחם ירד בצורה חדה.

"שבוע מכריע צפוי לנו בשוק היפני הסוער", אמרו הבוקר ב-FXCM ישראל. "בשבוע שעבר הציג ראש הממשלה היפני שינזו אבה את 'החץ השלישי' בתכניתו הכלכלית, אשר פירט שורה של רפורמות כלכליות. ואולם, בשוק הגיבו לתוכנית באכזבה ומדד הניקיי כבר מחק יותר מ-20% מהראלי שביצע מאז נובמבר".

"מטרת הכינוס של הבנק המרכזי של יפן תהיה לנסות ולהשיב את האמון של השוק בתוכנית הכלכלית", הוסיפו ב-FXCM. "בשוק מצפים כי הבנק ימשיך וידבק בהרחבה הכמותית וגם יציג צעדים למיתון התנודתיות בשוק האג"ח הממשלתי, המאיימת על כל המהלך הגרנדיוזי של הממשלה החדשה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן