בורסת ת"א נסגרה בעליות שערים. מניית גלוב ממשיכה בירידות ואיבדה 7% מערכה

יום המסחר האחרון בבורסה בתל אביב נפתח במגמה שלילית קלה על רקע הירידות בבורסות אסיה והסגירה המעורבת אתמול בוול סטריט.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.3%, מדד ת"א 100 עלה ב-0.2% ומדד הבנקים הוסיף כ-0.5% לערכו. מדד התקשורת עלה ב-0.7%, מדד הנדל"ן הוסיף כ-0.1% לערכו ומדד הנפט והגז איבד 0.8% מערכו.

חברת נטקס זינקה היום ב-23% לאחר שדיווחה כי חתמה על הסכם בינה לבין גוגל לשיתוף פעולה בקשר לשירותי החברה בתחום האינטרנט והסלולר. גם מניית בבילון רשמה היום עליות של 16%.


צילום: אהוד כהנים

המשקיעים מחכים כעת לדוח התעסוקה בארה"ב שיפורסם מחר ועשוי לתת אינדיקציה על מצב המשק האמריקאי ומועד תחילת צמצום ההרחבה הכמותית של הבנק הפדרלי. כמו כן, עשוי הפרסום, במידה ויפתיע לטובה, לגרור את התחזקות הדולר מול מטבעות העולם ומול השקל, כך מעריכים היום ב-FXCM ישראל.

"גם אם הנתונים יפתיעו לחיוב, ספק רב אם הבנק המרכזי יודיע על צמצום כבר בישיבתו החודש ב-17 בדצמבר, ואולם הוא בהחלט עשוי לנקוט ברטוריקה מפורשת יותר על צמצום בחודשים הקרובים, כפי שעשה בישיבתו הקודמת".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים אופטימי פחות באשר לשער הדולר: " להערכתנו ללא התערבות מצד האוצר ובנק ישראל השקל צפוי לשוב ולהתחזק אל עבר רמת 3.35 שקלים לדולר כבר בעתיד הקרוב. בשורה התחתונה יביא שער הדולר המידרדר לגל פיטורים גדול במשק בדרך. ללא נקיטת פעולה אגרסיבית מצד האוצר ובנק ישראל ועל רקע ההאטה בפעילות הכלכלית הגלובלית, הצניחה בייצוא, והצפת המשק בייבוא זול והירידה בביקוש המקומי, נראה התעשייה המקומית תידרש להדק את החגורה, לחסל קווי ייצור ולשלוח עובדים רבים הביתה".

במסיבת עיתונאים שקיימה אתמול חברת IBI העריכו אנליסטים בכירים כי המשק הישראלי צפוי להתחזק בשנה הקרובה. המנכ"ל עדו קוק, אמר כי בשנת 2014 "נמשיך ונראה את המשקיעים הזרים חוזרים להשקיע במשק הישראלי. בנוסף, נראה יותר גיוסי הון משראינו בשנים האחרונות בשוק – הנפקות של חברות משמעותיות יעשו טוב למשק הישראלי". עוד העריך קוק כי "הגברת פעילות של משקיעים זרים והמשך זרימת הכספים לקרנות נאמנות תביא לגידול במחזורי המסחר במניות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן