בורסת תל-אביב נסגרה בירידות שערים; אי.די.בי איבדה עוד 20%

המסחר באחד העם מתנהל היום במגמה שלילית על רקע ירידות השערים אתמול בוול סטריט, והנפילה של הבורסה ביפן, שצנחה בכ-3%.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.4%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.5% ומדד הבנקים נחלש ב-0.7%. מדד התקשורת איבד 0.7% מערכו, מדד הנדל"ן עלה ב-0.2%, ומדד הנפט והגז נסגר כמעט ללא שינוי מרמתו אמש.


צילום: אהוד כהנים

בורסת טוקיו צנחה הבוקר ביותר מ-3% בעקבות הירידות בארה"ב ופרסום מאזן הסחר של יפן שחשף גרעון מסחרי של 5.75 מיליארד דולר – הגרעון החודשי הגדול ביותר מאז 1985.

היום פרסם משרד האוצר את סיכום אמדן תקציב המדינה ל-2013, לפיו הגרעון בתקציב המדינה בשנה החולפת היה נמוך בכ-12 מיליארד שקל מהמתוכנן והסתכם ב-33.2 מיליארד שקל – 3.15% מהתמ"ג השנתי. הפער נבע מעודף של 5.7 מיליארד שקל בהכנסות ומחסכון של 6.7 מיליארד בהוצאות. עודף ההכנסות נוצר מעליה בגביית המסים הישירים וגביית הרווחים הכלואים.

הגבייה משוק ההון בשנת 2013 הסתכמה ב-3.5 מיליארד ₪, עליה ריאלית של 32.7%. בחלוקה לפי סוגי מס, נרשמה עליה של 20% בגביה מריבית, לעומת עליה של 59% בגביה מני"ע המשקפת את העליה בשערי המניות בשנה החולפת.

אתמול פורסם כי הגירעון המסחרי של ישראל בשנת 2013 הצטמצם ב- 26.6% והסתכם בכ- 51.7 מיליארד שקל. הגירעון המסחרי ב-2012 הסתכם בכ-70.4 מיליארד שקל.

ב-FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "הפתיחה הבינונית של עונת דוחות הרווח בארה"ב תרמה ללחץ בשוק. השבוע צפויה עונת דוחות לעלות הילוך, כאשר שורה של מוסדות פיננסיים צפויים לפרסם את תוצאות הרווח שלהם לרבעון הרביעי. בדרך כלל המגזר הפיננסי מכתיב את הטון בעונת דוחות הרווח, ואם המוסדות הללו יציגו תוצאות רווח טובות, הדבר צפוי לשפר את הסנטימנט בשוק ולהפיג מעט מהחששות סביב מצבה של הכלכלה האמריקנית ומדיניות הפד. אם יחזרו שוקי המניות לטפס הדולר צפוי להיחלש. מאידך, אם נתוני הרווח יאכזבו, הדבר עשוי להעמיק את נסיגת השווקים, ובמקביל להביא להתחזקות הדולר."

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן