בוש ודיימלר יעבדו יחד כדי להכניס מוניות ללא נהג לשוק עד 2020

אמנם מכירות כלי הרכב בארצות הברית הצטננו מעט בחודש מרץ, אבל המרוץ העולמי לשליטה במכוניות שנוהגות בכוחות עצמן לא מראה שום סימן של האטה. בפרק האחרון שלו, בוש (Bosch), יצרנית חלקי הרכב הגדולה בעולם, ודיימלר (Daimler), חברת האב של מרצדס בנץ, חוברות יחד ומקימות שותפות שמטרתה לייצר מוניות ללא נהג.

הברית בין שתי ענקיות התעשייה הגרמניות הללו מטרתה להביא כלי רכב אוטומטיים לחלוטין ומוכנים לשימוש אל השווקים האורבניים כבר בתחילת שנות ה-20, כך מסרו החברות.

היכולת הטכנית של המערכת שהן תייצרנה צריכה להיות לפחות בדרגה 4, בסולם שקבעה ה-SAE (חברת מהנדסי הרכב העולמית) – דרגה שמעידה על רמת אוטונומיות גבוהה מאוד של הרכב, שמסוגל לנהוג בכוחות עצמו כמעט בכל תנאי, ושמעליה רק דרגה מספר 5; הציון הזה מיועד כבר רק למכוניות אוטונומיות שיכולות לפעול בכוחות עצמן באופן בטוח תחת כל תנאי דרך.

האם השותפות הגרמניות בוש ודיימלר יהיו הראשונות לספק לנו רכב אוטונומי? | Fotolia

בוש ודיימלר, ששתיהן עובדות יחד עם יצרנית השבבים הגראפיים NVidia על טכנולוגיות רכב אוטונומי, אמרו שהן תשתפנה פעולה על מנת לפתח תוכנה ואלגוריתמים שיש בהם צורך על מנת לשלוט בנהיגה האוטונומית.

ביישומים העירוניים שלה, משמעותה של אוטומטיות מלאה היא הבטחה לצמצום העומס בכבישים ולשיפור הבטיחות בדרכים, אמרו החברות. טכנולוגיות של נהיגה ללא נהג הן גם דרך יעילה במיוחד להרחיב את שיתופי המכוניות במרחבים העירוניים, הן ציינו.

התוכנית לייצר מוניות אוטונומיות, זמינות לפי דרישה, דומה למדי לתוכניתה של פורד, שמכוונת גם היא להציג לעולם רכבים שנוהגים בכוחות עצמם עד 2021.

דיימלר אמרה כבר בחודש ינואר שהיא תשתף פעולה עם אובר באמצעות כך שתספק לחברת שיתופי הנסיעות רכבים שנוהגים בכוחות עצמם, שהיא תוכל להשתמש בהם ברשת שלה. גם בוש עובדת בשותפות עם NVidia כאמור, כשהן מייצרות ייצור המוני של מחשבים שיוכלו, באמצעות אינטליגנציה מלאכותית, לשמש המוח של רכבים אוטונומיים. מצדה, מרצדס הודיעה בינואר שהיא משתפת פעולה עם NVidia בתחומי הלמידה העמוקה וה-AI.

בוש ודיימלר לא סיפקו פרטים כלכליים-כספיים שקשורים לברית הטכנולוגית שלהן.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן