בזכות הגז הטבעי: פיץ' אישררה דירוג האשראי של ישראל על A

סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' אישררה היום את דירוג האשראי של ישראל על A, עם אופק יציב. בסוכנות מנו את גילוי הגז בחופי ישראל והפיכתו למקור אנרגיה כמה שעשוי להגביר את הצמיחה בשנת 2013.

"לישראל יש מוסדות חזקים ומפותחים וכלכלה מגוונת ומתקדמת", נאמר בדו"ח של חברת דירוג האשראי. "התמ"ג לנפש גבוה באופן משמעותי מאשר אצל עמיתיה, מערכת החינוך מתקדמת וסביבה עסקית חדשנית. המדיניות המאקרו כלכלית מפותחת", ממשיכים בחברה.

צילום: אלבטרוס

למרות שהכלכלה נחלשה במהלך שנת 2012, תחילת הפקת הגז צפויה להגביר את צמיחת התוצר הריאלית לרמה של 3.7% בשנת 2013 לעומת 3.2% בשנה שעברה. לעומת זאת, הסיכון פוליטי הוא גבוה. הפוליטיקה הפנימית מפולגת והממשלות בישראל הן לעתים קרובות קצרות מועד. הקואליציה שהורכבה לאחרונה מפגישה צדדים עם מטרות ואינטרסים שונים", טוענת פיץ'.

"כמו כן, ישראל נמצאת באזור עוין", מוסיפים בחברה. "יחסים עם המדינות באזור בעייתים ומחייבים הוצאות ביטחון גבוהות, ועלולים לגרום להפרעות בפעילות הכלכלית הסדירה. הסיכון של תקיפה צבאית באיראן הוא אפשרי, ותהיינה לכך השלכות ברורות. החוב הוא גבוה, אם כי יציב, וצמצומו יהיה קשה בשל גירעונות פיסקליים גדולים, מחזור בהכנסות והוצאות כבדות".

פיץ' צופה כי היחס חוב/תוצר ימשיך לרדת מעט במהלך 2013 ו-2014, "יש לממשלה החדשה מנדט להפחית את הגירעון, אם כי היא עומדת בפני לחצים משמעותיים. לישראל יש גישה לבסיס משקיעים מקומי מגוון ועמוק, המדינה יכולה גם לנצל מקורות שונים של מימון. תחילת הפקת הגז מהחוף תתמוך בצמיחה אמיתית ותספק יכולת חיזוי טובה יותר של אספקת האנרגיה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן