בזכות טראמפ: מייקל וולף נכנס לרשימת הסופרים המרוויחים 2018

"פעם ביום אני מסתכל אל השמים ואומר, 'תודה על דונלד טראמפ'", אמר מייקל וולף באביב שעבר. יש לו סיבה טובה להודות לנשיא ארה"ב. ללא טראמפ, וולף לא היה נכנס לדירוג הסופרים המרוויחים ביותר בעולם לשנת 2018.

אחרי שהגרדיאן פירסם הדלפה של ציטוטים מספרו של וולף, "Fire and Fury" בינואר, שלח עורך דינו של טראמפ למחבר ולמו"ל שלו, הנרי הולט, מכתב הדורש להפסיק את פעילותם, וטען כי הספר מכיל דברי דיבה והשמצה. טראמפ, באופן לא מפתיע, תקף גם את וולף בטוויטר: "מייקל וולף הוא לוזר מוחלט שהמציא סיפורים כדי למכור את הספר המשעמם והלא אמיתי הזה".

קיבל פרסומת בחינם | צילום: shutterstock

הולט לא נרתע, ניצל את הפרסומת בחינם והפיץ את "Fire and Fury". הספר "המשעמם והלא אמיתי" באמת עף מהמדפים: 1.7 מיליון עותקים שנמכרו על פני כריכה קשה, באופן אלקטרוני ובפורמט אודיו בשלושת השבועות הראשונים. הודות לספר – ולטראמפ – וולף הרוויח כ-13 מיליון דולר מ-1 ביוני 2017, עד 1 ביוני 2018, לפני מסים ועמלות, וגרף את המקום השביעי בקרב רשימת הסופרים המרוויחים ביותר.

הרוויחו יחד 283 מיליון דולר

11 הסופרים עם השכר הגבוה ביותר בעולם מכרו 24.5 מיליון ספרים מודפסים בארה"ב במהלך תקופת הדירוג שערכנו, והם הרוויחו 283 מיליון דולר.

ג'יימס פטרסון הפורה זכה במקום הראשון, כשהרוויח 86 מיליון דולר ומכר 4.8 מיליון ספרים בארה"ב בלבד. הכנסותיו של פטרסון צפויות לעלות בשנה הבאה הודות לספר "The President Is Missing", אשר שוחרר מיד אחרי תקופת הבחינה שלנו. המותחן הפוליטי, שנכתב בשיתוף עם ביל קלינטון, מכר יותר מ-660 אלף עותקים מאז שחרורו בחודש יוני.

זו הפעם העשירית שפטרסון מדורג ראשון בהיסטוריית עשרים השנים של הרשימה. הסוד של פטרסון להצלחתו הוא התמדה: 31 מו"לים דחו את ספרו הראשון, אך הוא סירב לוותר. "אל תקבל 'לא' כשהבטן שלך אומרת לך 'כן'", אמר פטרסון לפורבס בשנה שעברה.

ג'יי.קיי. רולינג זכתה במקום השני עם 54 מיליון דולר, ירידה של 41 מיליון דולר מהשנה שעברה, אז היא לקחה לרגע את המקום הראשון מפטרסון.

רולינג. הרוויחה השנה 54 מיליון דולר | צילום: shutterstock

סטפן קינג סוגר את שלושת המקומות הראשונים עם 27 מיליון דולר. מלך האימה מכר 2.7 מיליון ספרים מקומיים, בזכות ההצלחה של הסרט "IT", המבוסס על רומן שכתב ב-1986.

השנה, "The Girl on the Train" של הסופרת פאולה הוקינס נעלם מהרשימה. הסופרת הבריטית נכנסה לראשונה לדירוג ב-2016 עם רווחים של 10 מיליון דולר מהרומן הראשון שלה, אבל המותחן האחרון שלה, "Into The Water" , לא הצליח לככב כמו קודמו.

מתודולוגיה

כל אומדני הרווחים הם מ-1 ביוני 2017, עד 1 ביוני 2018. הנתונים הם לפני מיסים; ולפני העמלות ששולמו לסוכנים, למנהלים ולעורכי דין. הערכות הרווח מבוססות על נתונים של NPD BookScan ו-Box Office Mojo, כמו גם ראיונות עם אנשי התעשייה, כולל גם עם כמה מחברים.

לדירוג המלא

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן