בזמן שישנתם: על החשיבות המיוחדת של אימון גופני – עוד לפני הזריחה

אם אתם מנהלים את חייכם כמו רוב אזרחי ארה"ב הבוגרים, סביר להניח כי גם אתם מתעוררים בכל יום בשעה 6:00 בבוקר. בשעה זו, המנכ"ל של חברת מוצרי הספורט "נייקי" מארק פרקר כבר סיים את שעת האימון הראשונה שלו. נותרה לו עוד שעה נוספת. הוא פותח את הבוקר עם אימון גופני בן שעתיים, 4 ימים בשבוע. את שלושת הימים הנותרים הוא פותח עם אימון בן שעה אחת "בלבד". כך לפי כתבה מיוחדת במגזין האמריקאי הנחשב "The Wall Street Journal" אשר תיאר יום בחייו של פארקר.

פארקר לא לבד. כשמנכ"ל רשת המלונות הבינ"ל פריץ ואן-פאסצ'ן התראיין לאחרונה, הוא הזמין את כתב הסוכנות AP לפגוש אותו היכן שהוא מרבה לנהל פגישות – בחוץ, רכוב על אופניים. המנכ"ל בן ה-52 מתחרה בקביעות בתחרויות "איש הברזל", ומקפיד להתאמן 6 פעמים בכל שבוע – לא משנה היכן הוא נמצא בעולם. כשהוא נוחת בניו-יורק, הוא יוצא לרכיבה בשעות מוקדמות במיוחד, "לפני שהעיר מתחילה להתעורר". גם מישל אובאמה, הגברת הראשונה של ארה"ב בעלת שרירי הידיים הידועים, מתייצבת החדר הכושר של הבית הלבן בכל בוקר בשעה 4:30.

"אנרגיות על אנושיות". מנכ"ל אפל טים קוק | צילום: רויטרס

את הספר הראשון שלי כתבתי בשנת 2005, אז עסקתי בתחום הנאומים והעמידה מול קהל. בזמנו החלטתי לראיין מנהלים מובילים במשק האמריקאי, אשר ידועים במיוחד בכישורי התקשורת שלהם. לבסוף, הקדשתי פרק שלם בספר (אשר עסק בכלל בנואמים, כאמור) לניהול אורח חיים בריא ואימונים גופניים, לאחר שכל מי שראיינתי הזכיר את אימונים אלו כבעלי חשיבות עליונה להצלחתו המקצועית. להמלצת אחת המרואיינים, דיברתי גם עם המאמן האישי שלו, אשר אמר לי: "תוכנית אימונים נכונה תסייע לך לשמור על יציבה נכונה, לייצר ולשמר יותר אנרגיה לאורך כל שעות היום, ולהתמודד בהצלחה עם סדר יום עמוס ולחוץ במיוחד. בלי האנרגיה, אתה נראה ונשמע כמו 'לא-יוצלח'. אדם אשר מתאמן בקביעות ועל פי תוכנית אימונים נכונה מקרין אנרגיה, תשוקה וחיוניות".

אותם מנכ"לים מובילים מקדימים את האימונים לשעות מוקדמות במיוחד פשוט כי אין להם בררה אחרת, עקב לוח הזמנים הצפוף הממתין להם עם תחילת יום העבודה. אך נראה כי לאימון המוקדם יש גם יתרונות נוספים: אימון מוקדם מסייע לגוף לייצר ולשמר רמה גבוהה של אנרגיה לאורך כל המשך היום. שילוב נכון של אימוני כוח עם סיבולת לב-ריאה מסייע לכך במיוחד.

שמעתי ממספר רב של אנשים אשר עובדים עם מנכ"ל אפל טים קוק כי הוא מביא עמו אנרגיות "על אנושיות". על פי אחד הסיפורים, הוא פעם ירד מטיסה בת 18 שעות – שברובן הוא עבד – התקלח בזריזות בחדר המלון שלו, ונכנס לרצף פגישות בן 12שעות רצופות. שאר הנוכחים כבר היו מותשים, אבל קוק, לדברי הנוכחים, הקרין אנרגיה בלתי נגמרת. וודאי לא תופתעו לשמוע שגם הוא חסיד נלהב של אימוני הבוקר, ומתייצב בחדר הכושר בכל בוקר בשעה 5:00 בדיוק.

רובנו יכולים (וצריכים) להעלות את רף הפעילות הגופנית אשר אנו מקיימים. אמנם הדבר לא מחייב את כולם להתייצב בחדר הכושר כבר בשעה 5:00, אך חשוב לזכור כי לא רק שאימון גופני (ורצוי מוקדם) חיוני לאורח חיים בריא יותר – הוא גם יסייע לכם מקצועית. או כמו הסלוגן המקדם את פניו של מארק פארקר בכל בוקר בשעה 5:00: Just Do It.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן