בזן: ירידה בהכנסות ומעבר לרווח של 4 מיליון דולר ברבעון הראשון

בתי זיקוק לנפט סיכמה הבוקר את הרבעון הראשון של השנה ודיווחה על מחיקת ההפסד שנרשם ברבעון המקביל אשתקד ומעבר לרווח מנוטרל של 4 מיליון דולר. הרווח התפעולי של החברה עומד על 53 מיליון דולר – זינוק של 380% לעומת הרבעון הראשון של 2012, אז עמד הרווח התפעולי על 11 מיליון דולר.

ההכנסות ברבעון ירדו לרמה של כ-2.33 מיליארד דולר בהשוואה לכ-2.45 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. את הירידה בהכנסות מייחסים בחברה לשינוי המדיניות שהונהג במרץ 2012 לפיו הרעיון הוא שהחברה תעבור ממקסימום ייצור לפעילות של מקסימום ייצור בנקודות הרווחיות ביותר בלבד.

רווח הזיקוק המנוטרל ברבעון עמד כ-6.5 דולר לחבית ביחס למרווח הייחוס אשר עמד על 2.7 דולר לחבית. זאת בהשוואה למרווח הזיקוק המנוטרל ברבעון הראשון של 2012 אשר עמד על 4.0 דולר לחבית ביחס למרווח הייחוס אשר עמד על 3.0 דולר לחבית.

פינחס בוכריס | צילום: יוסי צבקר

פינחס בוכריס, מנכ"ל קבוצת בזן הגיב לפירסום התוצאות הכספיות. לדבריו, "בזן חוזרת להרוויח ברבעון הראשון של 2013 ומציגה ביצועים עסקיים טובים יותר בצורה משמעותית בעקבות היכולות שלנו לנצל מצבי שוק משתנים ולמקסם את המתקנים השונים בחצר".

"הפעלתו המוצלחת של המידן ומימוש תכנית ההתייעלות עליה החליטה הנהלת החברה והדירקטוריון באים לידי ביטוי בתוצאות המשופרות לרבעון. אני בטוח כי החל משנת 2013 ואילך בזן תהנה מכלל הפעולות הנרחבות שבצענו בחברה בשנתיים האחרונות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן