בחריגה של 22 מיליון יורו ו-3 שנות עיכוב: מוזיאון פיקאסו המפואר בפריז יפתח לקהל הרחב

5 שנים לאחר שנסגר לקראת שנתיים של שיפוצים, מוזיאון פיקאסו סוף סוף מוכן לפתיחה המחודשת. המיקום לא השתנה – מלון Hôtel Salé המפואר מהמאה ה-17, שנמצא במחוז מארה שברובע השלישי של פריז, באחוזה בסגנון הבארוק שעושה חסד עם אחת השכונות הישנות ביותר בעיר.

המוזיאון, שיפתח ביוני 2014, עתיד להיות גדול ביותר מפי 2 ממה שהיה בעבר, מ-1,600 מטרים רבועים ל-3,800, בהם מוצגות 37 גלריות קבועות, יש בו אודיטוריום בעל 95 מקומות ישיבה, טרסות, חדרי סדנאות עבור קבוצות של בתי ספר, בית קפה, גינה שעוצבה מחדש ופאטיו מעוצב (שאגב, ככל הנראה לא יהיה מוכן בזמן לפתיחה).

הארכיטקט ג'ין-פרנצקוס בודין הסביר שהמוזיאון המחודש יהיה סינתזה של המסורתי והמודרני, מה שהיה אתגר מהותי בבניה בשל היות Hôtel Salé בניין היסטורי לשימור, עליו חלו מגבלות תכנוניות רבות.

3,800 מטרים רבועים של פיקאסו | צילום: רויטרס

מאתגרת באותה מידה הייתה המחלוקת סביב הדחיה ב-3 שנים של סיום העבודות (שהיו אמורות להסתיים בתום שנתיים בלבד) וגידול היתר בתקציב שנדרש לשם השלמת הפרויקט, שהתנפח מ-30 מיליון יורו ב-2009 למחירו הסופי כיום של 52 מיליון יורו. הגידול היה בחלקו הודות לרכישתם של שני בניינים סמוכים לצורך אכלוס משרדי המוזיאון, וכך התפנה יותר מקומות עבור הגלריות השונות.

בזמן שהמוזיאון היה סגור לשיפוצים, רבות מעבודותיו של פיקאסו נשלחו למסע הצגות מסביב לעולם, שם גייסו כ-21 מיליון יורו לטובת החידוש של המוזיאון. את היתר, סכום של כ-19 מיליון יורו, תרמה ממשלת צרפת.

ועדיין, למרות הכל, הציפיות גבוהות מאוד, וחגיגות מפוארות וחשובות במיוחד מתוכננות בפתיחה המחודשת. נשיאת המוזיאון, אן באלדסרי, אמרה בשבוע שעבר שהתוצאה הייתה שווה את ההמתנה, משום שהחללים המעוצבים יעשו חסד עם יצירות המופת של פיקאסו, שיכנסו למשכנן החדש בסוף חודש מאי.

כל החללים המפוארים חודשו במלואם | צילום: רויטרס

5,000 ציורים, שרטוטים, פסלים, צילומים, עבודות קרמיקה ומסמכי ארכיון – האוסף שבחזקת המוזיאון הוא אחד מהיקרים בעולם וכולל לא רק את יצירות המופת של האמן הספרדי, אלא גם ציורים מהאוסף הפרטי שלו שכוללות ציורי אמנים מפורסמים אחרים כמו מאטיס, רנואר וסזאן.
כל היצירות נוקו, שוחזרו ומוסגרו מחדש למען הצגתן לציבור, אולם בשל מגבלות מקום שהיו למוזיאון בעבר, רק קמצוץ מיצירותיו יכלו להיות מוצגות בכל זמן נתון.

הפתיחה הרשמית תתקיים ב-21 ביוני, וראשי המוזיאון מקווים שמספר המבקרים בכל שנה יקפוץ מ-450 אלף מבקרים ל-850 אלף, בעיקר משום שמספר המבקרים שיוכלו לשהות במוזיאון יחד עלה מ-380 ל-650.

המוזיאון מתכנן לקיים כמה תערוכות מיוחדות בכל שנה, כשהראשונה בהן מורכבת מפסליו של פיקאסו, שנקבעה לאמצע 2015, בשיתוף עם מוזיאון ניו-יורק לאומנות עכשווית. כדאי להזמין כרטיסים מראש.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן