ביוקנסל מזנקת ב-23% לאחר ההצלחה בניסוי לטיפול בסרטן שלפוחית השתן

חברת הביומד ביוקנסל הודיעה היום על הצלחה של שלב IIb של הניסוי הקליני בתרופה המיועדת לטיפול בחולי סרטן שלפוחית השתן, אשר נכשלו בטיפול סטנדרטי. על פי הודעת החברה, אצל כ-64% מהחולים שהשתתפו בניסוי, נמנעה במשך שלושה חודשים הופעה מחודשת של גידולים סרטניים.

בניסוי של ביוקנסל, אשר מוחזקת ב-74% על ידי כלל ביוטכנולוגיה, נכללו 39, אשר קיבלו במהלך הניסוי ששה טיפולים שבועיים (במנות של 20 מ"ג) מתרופת החברה BC-819, וחלקם קיבלו לאחר מכן עד 9 טיפולי אחזקה נוספים במשך 9 חודשים, זאת כל עוד לא נצפתה הישנות המחלה. בניסוי נבדקה יעילות התרופה ובטיחותה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

מהתוצאות שהתקבלו עולה כי אצל 25 מתוך 39 החולים נמנעה הופעה מחודשת של הגידולים. אצל 45% מהחולים שהשלימו 12 חודשים מתחילת הטיפול לא הופיעו גידולים חדשים בתקופה זו.


צילום: רויטרס

מתוך 25 חולים שהשלימו 24 חודשים מתחילת הטיפול, אצל 10 הופיעו גידולים חדשים בתקופה הזו. מהניסוי עולה כי התקופה הממוצעת ללא התקדמות המחלה (Mean Recurrence-Free Survival) הינה 12.1 חודשים. 

עוד מציינים בביוקנסל כי אצל הרוב הגדול של החולים (מעל ל-80%) נשמרה איכות החיים לפי מדד קרנופסקי (המודד את תפקוד החולה) לאורך כל הניסוי, ולא נצפתה ההידרדרות בתפקוד היומיומי האופיינית לחולי סרטן שלפוחית השתן המטופלים בטיפולים הקיימים.

לחולה אחד הייתה תופעת לוואי חמורה, שייתכן שהייתה קשורה לטיפול (הזלפת התרופה אל תוך שלפוחית השתן).

עוד ציינה ביוקנסל בדיווחה כי בעקבות התוצאות היא שוקלת את אופן המשך פיתוח ה-BC-819 כטיפול לסרטן שלפוחית השתן. בנוסף הזכירה החברה כי היא מקיימת מגעים ראשוניים עם מספר חברות פארמה בינלאומיות בקשר להמשך פיתוח ומסחור ה-BC-819.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן