בין ביונסה למריסה מאייר: מיהי הישראלית לשעבר שנכללה בדירוג פורבס היוקרתי?

מבין מגוון הדירוגים והרשימות היוקרתיות אשר מפרסם מגזין פורבס בארה"ב, אחד הדירוגים אשר זכה לתשומת לב רבה בשנים האחרונות הוא דירוג הנשים העשירות ביותר במדינה – אשר שעו את הונן במו ידיהן. למרבה הצער, גם בשנת 2015 רשימת האנשים העשירים בארה"ב עדיין מורכבת מרוב גברי מובהק, ורבות מהנשים המופיעות בדירוג היוקרתי ירשו את הונן ממשפחתן או מבעלן. לכן, בחר המגזין האמריקאי להעלות על נס את הנשים היזמיות המצליחות ביותר בארה"ב – ולהקדיש דירוג מיוחד לנשים הצעירות והעשירות ביותר במדינה, אשר כאמור הרוויחו את כל כספן באופן עצמאי.

את המקום הראשון בדירוג תופסת השנה אחת היזמיות המוכרות והמסקרנות ביותר בארה"ב: זוהי אליזבת' הולמס, אשר בשנה שעברה הפכה למיליארדרית עוד בטרם חגגה יום הולדת 30. השנה הולמס בת ה-31 כבר שווה על פי הערכת המגזין 4.5 מיליארד דולר בזכות הצלחתה של חברת Theranos שהקימה. החברה משווקת טכנולוגיה מהפכנית שפיתחה הולמס לביצוע בדיקות דם במהירות, בקלות, ובעלות זולה בהרבה מהמוכרת לנו כיום – וצפויה להביא למהפכה של ממש בשוק בדיקות הדם בעולם. הולמס כבשה לא רק את פסגת הדירוג הנוכחי, אלא מוגדרת גם כמיליארדרית העצמאית (אשר הרוויחה את כספה בעצמה) הצעירה ביותר בארה"ב.

בחברה טובה. ביונסה | צילום: מתוך ויקיפדיה

במקום השני נמצאת אחת הזמרות הגדולות והמוכרות ביותר בעולם, ביונסה, אשר שווה על פי הערכת המגזין 250 מיליון דולר בגיל 33 בלבד. ביונסה הכניסה כבר כמעט חצי מיליארד דולר מאז יצאה בקריירת סולו בזכות הכנסות ענק ממכירות כרטיסים, תקליטים, תמלוגים ופרסומות. במקום השלישי נמצאת אחת הנשים החזקות והמוכרות ביותר בעולם, לבטח בעולם הטכנולוגיה: מנכ"לית ענקית האינטרנט יאהו, מריסה מאייר. מאייר חגגה השנה יום הולדת 40 בסך הכל, והיא כבר אחת הנשים המשפיעות ביותר בעולם 0 ומחזיקה בהון בגובה 380 מיליון דולר אותו הרוויחה במהלך שנים של מילוי משרות בכירות בחברות האינטרנט הגדולות בעולם, דוגמת יאהו וגוגל.

במקום ה-4 של הדירוג היוקרתי ניתן למצוא סיבה טובה לגאווה כחול לבן בדמות עדי טטרקו, מייסדת ומנכ"ל אתר Houzz שהפך לאחת הפלטפורמות הנפוצות בארה"ב לעיצוב בתים, משרדים ושאר חללים. טטרקו בת ה-42, אשר הקימה את האתר ביחד עם בעלה אלון כהן בשנת 2009, נחשבת כיום לאחת היזמיות המצליחות והצעירות ביותר בארה"ב, ומחזיקה בהון בגובה 300 מיליון דולר בזכות הערכת השווי של החברה אשר חצתה לאחרונה את רף 2 מיליארד הדולר.

טטרקו ובעלה, אלון כהן. סיבה לגאווה | צילום: מתוך אתר החברה

את ה"חמישייה הפותחת" של הדירוג משלימה אחת המיליארדריות הצבעוניות ביותר בארה"ב – שרה בלייקלי בת ה-44, אשר כבר לפני 15 שנים הקימה את חברת Spanx להלבשה תחתונה – והפכה להצלחה מסחררת. בהמשך הרשימה ניתן למצוא את יד ימינו של מארק צוקרברג שריל סנדברג (בת 45, מחזיקה בהון בשווי 1.05 מיליארד דולר), מנכ"ל יוטיוב סוזאן ווגיסקי (בת 46, שווה 300 מיליון דולר) ומעצבת האופנה טורי ברוץ' שמחזיקה בהון בגובה מיליארד דולר בגיל 48. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן