בירת בלארוס מארחת לראשונה את כנס לימוד FSU

לימוד FSU, בשיתוף עם ממשלת בלארוס, שגרירות ישראל והקהילה היהודית תקיים לראשונה במהלך סוף השבוע הקרוב (13-15 במאי) כנס רב-משתתפים בבירה מינסק.
  
לימוד FSU הוקם לפני עשור בהתבסס על עקרונות תנועת לימוד, שנוסדה באנגליה, במטרה לחזק את הזהות היהודית והזיקה למדינת ישראל בקרב דוברי הרוסית ברחבי העולם. במסגרת הפרויקט שמובילים היו"ר חיים צ'סלר, שותפתו סנדרה קהאן והמנכ"ל רומן קוגן, בתמיכת הפילנתרופים מת'יו ברונפמן, אהרון פרנקל ואחרים, מתקיימים כנסים להעמקת הזהות והתרבות היהודית עבור דוברי רוסית, המאורגנים על יד מתנדבים.

עם יותר מ-750 משתתפים, כנס לימוד FSU בבלארוס מבטיח להיות האירוע היהודי הגדול והמשמעותי ביותר בשנים האחרונות במדינה, אשר יספק ליהודי בלארוס חוויה תרבותית, חינוכית קהילתית וחברתית חסרת תקדים. נציגי ממשלת בלארוס ייקחו חלק באירוע הפתיחה וכן ברב שיח מיוחד המוקדש ליחסי ישראל-בלארוס.

מינסק, בלארוס | צילום: fotolia

הכנס יסתיים ביום מיוחד בעיר בוברויסק, בפתיחת שתי תערוכות צילום על חלוצים ציוניים שמקורם באזור: העיתונאים והפעילים הפוליטיים אב"א אחימאיר וברל כצנלסון. הראשון הגיע מדולג'י, כפר ליד בוברויסק, האחרון הגיע מבוברויסק עצמה. התערוכות הוכנו בשיתוף קרן ברל כצנלסון ומוזיאון "בית אבא" ברמת גן.


בין הנוכחים יהיו בניו של אחימאיר – העיתונאי יעקב אחימאיר, ומנכ"ל מכון ז'בוטינסקי יוסי אחימאיר, וכן אחייניתו של כצנלסון – דיתה ורד-כצנלסון. אירועי היום יכללו פגישה עם ראש העיר וסיור באתרים בעלי זיקה ליהדות ולשתי המשפחות. היום ייחתם במופע חגיגי לכבוד יום העצמאות של מדינת ישראל בהשתתפות הזמרות דורית ראובני ומריה יקובוביץ'.


כצנסלון. מורשת במתחילה בבלארוס | צילום: ויקיפדיה

"אירוע זה ותמיכת ממשלת בלארוס מדגישים את כוחם של החיים היהודיים העכשוויים במדינה", אמרו מייסדי לימוד FSU חיים צ'סלר וסנדי קהאן. "אנחנו עדים לעידן חדש בו יהודי בלארוס הפכו עצמאיים לחלוטין והגדירו מסגרת של אורח חיים יהודי בכוחות עצמם ועבור עצמם. הקהילה היהודית בבלארוס גאה וכאן כדי להישאר".

"למרות היסטוריה סבוכה, החיים היהודיים משגשגים במינסק, ומערכת היחסים בין בלארוס לישראל מעולם לא הייתה חזקה יותר", אמרה ויקטוריה ברומינה, מנכ"לית איחוד הארגונים והקהילות של יהודי בלארוס. "יהודי בלארוס מעולם לא הרגישו בטוחים יותר".

בין הדוברים בכנס יהיו השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, ח"כ חיליק בר, והאלוף במילואים ויו"ר מפעל הפיס עוזי דיין, ששורשי משפחתו בבלארוס.

כנס לימוד FSU בלארוס ייפתח בסיור שורשים בעיר מיר – כ-52 ק"מ דרום-מערב למינסק – שם היה ביתו של משה רבינוביץ', מראשוני הפלי"ם ואביו של דיין.
העיר הקטנטנה מיר אכלסה בעבר קהילה יהודית משגשגת של יותר מ-2,000 איש, אך רובם נהרגו לאחר שהנאצים כבשו את השטח בשנת 1941. כיום מיר היא עיר פסטורלית של 2,600 איש, לא נותרו בה יהודים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן