בית הדין החזיר את גילה אדרעי לעבודתה ברכבת: "אין להתעלם מנסיבותיה האישיות"

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה קבע היום כי על רכבת ישראל לעכב את ביצוע עונש ההשעיה שהוטל על גילה אדרעי, לשעבר יו"ר ועד עובדי הרכבת, וזאת עד לסיום הליך הבוררות בעניינה.

הרכבת האשימה את אדרעי בעבירת משמעת של איום על עובד אחר, וכינסה בשל כך ועדת משמעת. ועדת המשמעת – שניתנה בהרכב חסר שלא כלל את נציג הוועד – מצאה את אדרעי אשמה בעבירות המשמעת והטילה עליה עונש השעיה מעבודה של 4 חודשים, במהלכו תשתכר 50% משכרה. ההסתדרות והרכבת הסכימו כי יערך דיון נוסף בטענות הרכבת, וזאת במסגרת בוררות. הרכבת סרבה לעכב את ביצוע העונש, ואדרעי החלה בעונש ההשעיה ב-21 ביולי.

רוצים להישאר מעודכנים בכל החדשות והדירוגים? הירשמו לניוזלטר של פורבס ישראל, הורידו את האפליקציה, עשו לנו לייק בפייסבוק או עקבו אחרינו בטוויטר.

אדרעי עתרה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בבקשה לסעד זמני, וביקשה כי ינתן צו המורה לרכבת לעכב את ביצוע העונש. היא טענה כי כל ההליך המשמעתי היה פגום ונבע מרצונה של הרכבת להתנכל לה בשל תפקידה כיו"ר לשעבר של ועד העובדים. הרכבת התנגדה לבקשה וטענה כי הליך המשמעת היה תקין וכי היא נוקטת במדיניות של אפס סובלנות לעבירות משמעת, וכי עיכוב ביצוע העונש יפגע ביישום מדיניות זו.

צילום: דוברות רכבת ישראל

בית הדין לעבודה קיבל את בקשת אדרעי וקבע כי עונש ההשעיה יעוכב עד תום הליך הבוררות. בהחלטה נקבע כי אין להתעלם מנסיבותיה האישיות של אדרעי – אם חד הורית לשלוש בנות, וכי יש להביא בחשבון את העובדה שכל פרשת העבירות המשמעתיות המיוחסות לאדרעי עומדת בפני בירור מחדש בבוררות.

נקבע כי ככל שלא יעוכב העונש, עשוי להיווצר מצב בו אדרעי תשלים את מלוא תקופת ההשעיה לפני שתינתן החלטה בבוררות. עוד נקבע כי עיכוב ביצוע העונש אינו שולח מסר לפיו קיימת השלמה עם עבירות משמעת, שכן החלטת ועדת המשמעת – לרבות המסר הכלול בה – תקפה כל עוד לא נקבע אחרת בבוררות.

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "בית המשפט דחה את בקשתה של יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי לבטל את הליך המשמעת שננקט נגדה בו נמצאה אשמה בהפרעה לעובד במסגרת מילוי תפקידו, איומים והתנהגות שאינה ראויה. בית הדין קבע כי אין מקום להתערב בהחלטת ועדת המשמעת, לרבות בעונש שהוטל על גברת אדרעי וכי העונש בעינו עומד עד להכרעת בורר. בית הדין הבהיר כי אין בהחלטתו בדבר עיכוב הביצוע כדי לשנות מהחלטת ועדת המשמעת ומהעונש אשר הוטל עליה, אשר עומדים בעינם. הנהלת רכבת ישראל תמשיך לפעול בנחישות נגד עובדים המטילים מורא ומהלכים אימים על עובדים אחרים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן