בלחיצת כפתור: התוכנה החינמית הזו תאפשר לכל אחד לפרוץ לרכב

קרייג סמית' הוא מומחה סייבר ברכבים שבוחן את הסוגיה בעצמו בצורה הכי בטוחה שהוא יכול. כעת הוא רוצה לאפשר לכל אדם, גם ללא שום יכולות טכניות, לנסות ולאתר בעיות סייבר ברכב שלו. בכנס שנערך השבוע בגואה, הודו, הוא הציג כלי חינמי שעונה לשם UDSim שבלחיצת כפתור אחת יחל לבחון את הרכב. התהליך "רואה" נתונים שונים ברשת במטרה לחפש שגיאות. במקום בו הן נמצאות – עלול להימצא חור באבטחה, כזה שיכול להיות מנוצל על ידי האקר.

כל מה שיצטרך משתמש שמבקש להפעיל את התוכנה זה מחשב נייד וחיבור ל-OBD2 port של הרכב, שמשמש בדרך כלל לאיתור תקלות במוסכים ובסוכנויות הרכב. את התוכנה ניתן לרכוש ב-20 דולר בלבד וסמית' מתכנן שהכלי ישמור את התוצאות בקובץ טקסט פשוט לקריאה, כדי שאלו יהיו שימושיות גם עבור משתמשים ללא ידע טכני.

כל מה שהמשתמש צריך זה מחשב נייד | צילום: fotolia

התוכנה לומדת להיות הרכב

התוכנה שמוציא כעת סמית' היא גרסה מורחבת וידידותית יותר למשתמש של כלי שהציג בשנה שעברה, שהצליח לחשוף נקודת תורפה פוטנציאלית בכלי רכב: שימוש של האקרים ביכולות האבחון של ה- OBD2על מנת להחדיר תוכניות זדוניות. בשונה מתוכנה זו, השימוש ב-UDSim מתבצע באמצעות ממשק גרפי נוח.

UDSim יודעת לעשות גם יותר מסריקה פשוטה – היא ממפה את רשתות הרכב ולומדת את הרכב. "ברגע שהיא לומדת את הרכב, היא לומדת להיות הרכב", מסביר סמית'. כך, באמצעות קבצים מיומן הרכב מצליחה התוכנה "לחקות" אותו ומאפשרת בדיקה בטוחה שלו מרחוק – מבלי להשתמש פיזית ברכב על מנת לאתר נקודות תורפה שלו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן