בלי לגעת: חברת BMW תציג בשבוע הבא ממשק עתידני לשליטה על הרכב

בעוד כשבוע תפתח תערוכת CES בלאס וגאס, שם צפויות להציג כל יצרניות האלקטרוניקה המובילות בעולם. אחת ממשתתפות האירוע היא יצרנית הרכב הגרמנית BMW, שעתידה ׳להשוויץ׳ בטכנולוגיה האחרונה שלה – AirTouch, מערכת שליטה חכמה לרכב מבוססת מחוות גופניות. מטרת הממשק היא לאפשר לנהג ולנוסעים לשלוט בתכונות של הרכב בעזרת מחוות גופניות, כדי שלא יצטרכו לנהל אינטראקציה עם מסך מגע, ולהסיח את דעתם מהכביש.

שליטה תלת מימדית

מערכת הרכב החכמה של BMW עדיין מורכבת ממסך המציג מידע הקשור לניווט, בידור ותקשורת, אבל באמצעות חיישנים מובנים יבוטל הצורך לנהל אינטראקציה פיזית עם המסך. במקום, אותם חיישנים יעקבו אחר תנועות ידיים המתבצעות במרחב שבין הדשבורד למראה האחורית ברכב. ניתן לדמות את היד לעכבר השולט במסך הרכב. ברגע שיופיע על המסך הפריט, השיר הנבחר למשל, אותו הנהג ירצה לבחור, ניתן להשתמש בלחצן הממוקם על ההגה כדי לאשר את הבחירה. גם הנוסעים אגב, יכולים לבצע את הבחירה הזו באמצעות לחצן שימצא על דלת הרכב.

המערכת החדשה של BMW | צילום: יח"צ

לדברי חברת BMW, המערכת החדשה לא נועדה לשפר רק את השימוש במחוות גופניות בתוך הרכב, אלא גם להפחית את מספר הצעדים הנדרשים כדי להשלים משימות פשוטות, שעשויות להסיח את דעת הנהג. בתיאוריה, הרעיון הוא לצמצם את התהליכים לכמה שפחות שלבים, כדי לצמצם את כמות הזמן שעל הנהג לחלק את תשומת ליבו בין הכביש לבין בחירת השיר הבא שיתנגן למשל.

בתערוכת CES שנערכה בשנה שעברה, BMW כבר הציגה דמו של ממשק שליטה באמצעות מחוות שלה בשם Touch Command. אותה מערכת חכמה יודעת לתרגם תנועות אצבע פשוטות לפעולות כגון התאמת עוצמת הקול או קבלת שיחת טלפון. נכון לעכשיו, טכנולוגיה זו זמינה בסדרה 7 החדשה של רכבי החברה. אותה מערכת בקרת תנועה עושה שימוש בטאבלט של סמסונג כדי לשלוט בתכונות הרכב. בניגוד אליה, טכנולוגיית AirTouch מאפשרת שליטה רחבה יותר, בשל אותם חיישנים המובנים בקדמת הרכב, וקולטים את תנועות ידיהם הן של הנהג והן של הנוסע לצידו.

לכתבה בגיקטיים

עוד בגיקטיים: מצטערים, ה-Xperia Z5 Premium טוב מדי בשבילנו

עוד בגיקטיים: הטרנד התורן בקיקסטארטר: נרתיק מציאות מדומה לסמארטפון

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן