במערכת הפוליטית מברכים על מינוי פלוג: "מאיר את ישראל באור שיוויוני"

תגובות חיוביות מכל גווני הקשת הפוליטית והפיננסית ליוו את המינוי המפתיע של ד"ר קרנית פלוג לנגידת בנק ישראל הבאה.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, טוען כי "תפקודה נטול הדופי של קרנית פלוג בפרק הזמן שבנק ישראל חסר נגיד והפרופיל הנמוך עליו שמרה על אף הזובור שעברה הוסיפו לה נקודות רבות. נדמה כי בדיוק למצבים כאלו הומצא המשפט עדיף מאוחר מאשר אף פעם". להערכתו, "הפחתת הריבית האחרונה והמפתיעה של פלוג וכן המשך ההתערבות בשוק המטבע וקידום צעדים לצינון שוק המשכנתאות בחודשים האחרונים מלמדים כי פלוג ממשיכה בקו שהותיר לה פישר".

רפי גוזלן, הכלכלן הראשי של IBI השקעות הוסיף כי "המינוי ימנע זעזועים בבנק ישראל ובמדיניות המוניטארית מכיוון שפלוג הייתה חלק מרכזי ממדיניות הבנק בקדנציה של פישר. גם בהיבט של הועדה המוניטארית מדובר בחדשות טובות מכיוון שזהו הרכב שצועד יחד מעת כינון הועדה, גם אם להרכב הנוכחי יצורפו שני חברים מטעם הבנק שזהותם תיוודע במהלך החודשים הקרובים.

נשיא התאחדות התעשיינים, צביקה אורן, פרסם גם הוא הודעה המברכת על המינוי: "ד"ר פלוג הוכיחה זה מכבר כי הנה קשובה לצרכי ואתגרי המגזר העסקי ואנו בטוחים כי היא תצליח להוביל בבטחה את המשק הישראלי לעבר צמיחה, עלייה בשיעור המועסקים ויציבות כלכלית".

פרופסור צבי אקשטיין שהיה מועמדו של לפיד לתפקיד בירך את פלוג על בחירתה: "אני מאחל לד"ר קרנית פלוג הצלחה בתפקיד ומודה לראש הממשלה כי שקל ברצינות יתרה את מועמדותי".

יחימוביץ'. "המועמדת הטובה ביותר" | צילום: מרק ישראל סלם

"ד"ר פלוג היא המועמדת המנוסה, המוכשרת והמתאימה ביותר לתפקיד"

גם בזירה הפוליטית בירכו את מינויה של פלוג. זהבה גלאון, יו"ר מרצ, אמרה היום: "אני מברכת על סיומה של סאגת הנגיד המביכה, ועל מינויה של פלוג לתפקיד. אני מאחלת לפלוג בהצלחה בהמשך מילוי תפקידה כנגידה, ומקווה שתשכיל לקדם יעדים כלכליים נוספים מעבר לאינפלציה וצמיחה, כגון צמצום אי-השוויון ומיגור העוני שהגיעו בשנים האחרונות למימדים חסרי תקדים".

יושבת ראש האופוזיציה, שלי יחימוביץ', ציינה כי יש משמעות לכך שלראשונה בישראל ממונה לתפקיד נגידה אישה. המינוי מאיר את ישראל באור נאור ושוויוני בקהילה הבין לאומית, דבר מעניק נקודת זכות למדינת ישראל.

יחימוביץ' גם בירכה את ראש הממשלה נתניהו וציינה את אומץ הלב שהיה דרוש על מנת לחזור בו מעמדתו הראשונית למנות את פלוג: "ד"ר פלוג היא המועמדת המנוסה, המוכשרת והמתאימה ביותר לתפקיד, גם אם איני מסכימה עם כל עמדותיה. על אף שתהליך המינוי היה לקוי ולעתים נלעג, דרוש היה אומץ לב מצד נתניהו לחזור בו מטעויותיו ולתקנן, ובמבחן התוצאה קיבל את ההחלטה הטובה ביותר".

פישר. דחף למינוי פלוג | צילום: מרק ישראל סלם

גם פישר מברך

הנגיד היוצא, ומי שדחף למינויה של פלוג לנגידה הבאה, ברך גם הוא על המינוי: "בשמונה השנים בהן שימשתי כנגיד למדתי להכיר ולהעריך את קרנית, את כושר השיפוט שלה ביחס למצב המשק ואת החלטותיה לגבי המדיניות המוניטרית. עמדתי מקרוב על כושר המנהיגות שלה, קור הרוח, היכולת לנהל אנשים ותהליכים, והדיאלוג המקצועי המעמיק שהיא מנהלת עם גורמים ממשלתיים וכלכליים".

פישר הוסיף כי "בשנים האחרונות קרנית היתה גורם מרכזי בקבלת החלטות חשובות בוועדה המוניטרית ובמועצה המינהלית, דבר שהכשיר אותה לשמש כנגידה ראויה, לצד ניסיונה והיכרותה עם גורמים כלכליים בינלאומיים".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן