"בן לוקח בת": 10 המקצועות בהם נשים הכי מופלות לרעה בשכרן

גברים ונשים בשוק העבודה בארצות הברית ידועים כבעלי פערי שכר מובהקים. גודל הפער עומד – על פי נתוני מפקד האוכלוסין – על כ-21%. במילים אחרות, נשים אמריקאיות מרוויחות 79 סנט על כל דולר שירוויח גבר.

בכתבה אחרת מהעת האחרונה הצגנו את העיסוקים שבהם ישנם ההבדלים הקטנים ביותר בין שכר הגברים לשכר הנשים, אבל כאן נבחן את ענפי התעסוקה שבהם ניתן לראות את הפער הגדול ביותר בהכנסה לפי מגדר.

על מנת לעשות זאת התמקדנו בדו"ח שליקט ארגון Headlight Data, שירות מידע מטקסס שאסף מידע מהמפקד הזמין העדכני ביותר, משנת 2014, הנוגע למשכורות בארצות הברית. את התוצאות כינסנו יחד בקישור הבא.

נשים עדיין מרוויחות פחות. הרבה פחות | צילום: Fotolia

באופן כללי, כאשר לוקחים בחשבון את כל קבוצות התעסוקה ואת כל רמות השכר בארצות הברית של שנת 2014, הנשים מרוויחות, בממוצע, 28,267 דולר בשכר החציוני השנתי, בהשוואה לשכר הגברים – 40,159 דולר. זהו פער של 11,892 דולר. ואם מסתכלים על חלק מפערי השכר במקצועות הכי לא שוויוניים המופיעים בדו"ח של Headlight Data, המספר הזה עוד נראה מתון.

אחת מהקטגוריות התעסוקתיות הכי לא שוויוניות כלפי נשים אמריקאיות, כך נראה, הן עמדות ניהול. על פי נתוני המפקד, גברים הרוויחו ב-2014 שכר חציוני שנתי של 75,483 דולר במגזר זה, בעוד שנשים הביאו לבתיהן 53,479 דולר בלבד. זהו הבדל של יותר מ-22 אלף דולר בשנה רחמנא לצלן.

גם במגזר הבריאות הציבורית נוצרה תהום עמוקה בין שכר הגברים והנשים. בין העוסקים באבחון וטיפול רפואי, נשים הכניסו שכר חציוני של 60,225 דולר בלבד. וגברים? הם הביאו הביתה 98,109 דולר. הפער כאן עומד על לא פחות מ-37,884 דולר – סכום כל כך גבוה שהוא כבר יכול היה להיות סכום של משכורת שלמה בפני עצמו.

המגזר עם הפער המגדרי הגדול ביותר בשכר, כמעט 50% – משפטים | צילום: Fotolia

אבל, לפחות בארצות הברית, הפער הגדול ביותר בין רמות השכר של גברים ונשים מתקיים בממלכת העיסוק המשפטי-חוקי. על פי המידע שאספה Headlight Data, גברים הרוויחו 107,704 דולר הכנסה שנתית חציונית ב-2014, בעוד שנשים זכו לשכר של 56,606 דולר בלבד. המרחק בין שני המספרים הללו הוא 51,098 דולר – מספר שמתקרב הכנסה המשפחתית החציונית האמתית בארצות הברית המוערכת על ידי לשכת המפקד לשנה שעברה, שהיא 54,462 דולר.

ענפים נוספים שבהם פערי השכר המגדריים הם מהגבוהים ביותר במשק האמריקאי הם למשל חינוך, הכשרה וספרנות; אכיפת חוק; תחבורה; ייצור תעשייתי; ארכיטקטורה והנדסה; עסקים ופיננסים; ומכירות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן