בנט: "לא נפקיר המו"מ בפני מי שכבר הציעה לחלק את ירושלים"

יממה לאחר מסיבת העיתונאים המפתיעה שערכו ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ויו"ר התנועה, ציפי לבני, תקף הערב יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, את המצטרפת הראשונה לקואליציה ואת העובדה כי נתניהו נתן בידה את המפתחות לניהול המו"מ המדיני.

"לא נטמון את הראש בחול עם עוד מתווה סרק שרק נועד לעבור משוכה פוליטית", אמר בנט בנאום שנשא בבנייני האומה במסגרת כנס של הבית היהודי. "האם נחזק את ארץ ישראל ובירתנו, ירושלים, או נפקיד את המו"מ בפני מי שכבר הציעה לחלק את ירושלים ו-וויתרה על העיר אריאל?".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

בנט הודיע כי לא ייתן ידו לממשלה בה אוכלוסיה שלמה בארץ ישראל מחנכת את אנשיה ללימודית תורה השכם והערב: "אלפי צעירים חרדים שרוצים בכל ליבם להתגייס לצה"ל, ללמוד מקצוע ולצאת לעבודה, לא יכולים לפרוץ את המלכודת מבפנים", אמר בנט. "אנחנו צריכים לעזור להם להשתלב בחברה. עולם התורה יקר לנו מאד. הוא קם כמו עוף החול שקם מההרס והאפר של השואה, הוא אחד ההישגים הגדולים של מדינת ישראל".

בנט (מימין) ולפיד | צילום: מרק ישראל סלם

"לימוד תורה מעמיק ורחב הוא אחד הדברים שבשבילם היה חשוב להקים את ישראל. לא ניתן את ידנו לפגיעה בתורה", הוסיף בנט. "יחד עם זאת, לא יכול להיות מצב שאוכלוסיה בישראל מחנכת את ילדיה מגיל 3 ועד 80 ללמוד כל היום בבית המדרש. מעולם לא הייתה כזו קהילה בישראל או בכל מקום אחר בעולם. אנחנו רוצים להיות חברים בממשלה שתתיר את הקשר הגורדי הזה ותתחיל מהלך לטובת החברה החרדית בישראל. אנחנו ברגע היסטורי וקריטי", סיכם בנט.

על התהליך המדיני, אמר בנט: "לא מעניין אותי אבו מאזן, לא מעניין אותי לחזק אותו. ראינו את הנכונות לשלום של יורי הטילים על הילדים שלי. מעניינים אותי אזרחי ישראל, זה מה שחשוב. לא אבו-מאזן ואבו-עלא ואבו אני לא יודע מה שיישבו עם ציפי לבני. יצאו מאות אלפים לרחובות בזמן האחרון, בגלל אבו מאזן? שדרות, באר שבע ואופקים – זה מה שמעניין אותנו".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן