בנט: "50% מהעובדים משתכרים פחות מ-6,600 שקל לחודש"

שר האוצר יאיר לפיד ושר הכלכלה נפתלי בנט הודיעו היום על הקמת צוות בינמשרדי למאבק ביוקר המחייה והסרת חסמי הייבוא. במסגרת דיון בקבינט יוקר המחייה הוחלט על הקמת צוות בינמשרדי בראשות מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג וסגן הממונה על התקציבים באוצר, יונתן רגב, שיפעל להסרת חסמי ייבוא שיש בהם על מנת להוזיל את יוקר המחייה ולהגביר את התחרותיות במשק.

בפתח הישיבה, אמר 50% חמישים אחוז מהעובדים בישראל משתכרים פחות מ – 6,600 שח לחודש ומתקשים לעמוד ביוקר המחייה כאן. מוצרים שעולים באינטרנט כמה עשרות שח, עולים בישראל מאות ולעתים אלפי שח. אספירין, לדוגמא, עולה בישראל פי שלוש ממדינות במערב".

עוד הוסיף השר בנט: "אנו מביאים בפני הוועדה היום הצעת החלטה להקשות על המדינה להטיל היטלים על הייבוא. כיום קיימים היטלים שרשאית המדינה להטיל כדי למנוע היצף ולסייע לתעשייה המקומית. אנחנו נדאג שלפני החלטה נמהרת להגן על תעשייה מקומית, יילקחו בחשבון גם שיקולים הנוגעים לעורר המחייה והאינטרסים של הצרכנים".

בנט ולפיד | צילום: מרק ישראל סלם

לפיד, אמר בישיבה כי: "בעוד שבעשור האחרון עלה התוצר הריאלי ב- 24% השכר הריאלי עלה רק ב-2%. מעמד הביניים שואל עצמו מדוע הוא לא רואה שום דבר מכל העושר הזה שהוא מייצר. אנו מחויבים להורדת יוקר המחיה, נעבור מוצר מוצר, חנות חנות עד שנעשה זאת".

השרים הנחו את הצוות לדווח מעת לעת על התקדמות הצוות לקבינט ובמידה ותהיינה המלצות – להביא אותן ב"מסלול מהיר" לאישורו. בדיון בקבינט לקחו חלק גם גם שר האוצר יאיר לפיד ושר החקלאות, יאיר שמיר, יו"ר הרשות להגבלים עסקיים, דיוויד גילה, מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, מנכ"ל משרד המשפטים, גיא רוטקוף וכן בכירים וצוותים מקצועיים מהרשות להגבלים עסקיים, משרד הכלכלה, משרד האוצר, רשות המיסים, משרד המשפטים ומשרד החקלאות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן