בניגוד למגמה בעולם: הבורסה ננעלה בעליות שערים

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום בעליות שערים, על רקע המשך הדיונים על גיבוש תקציב המדינה. בוול סטריט מתנהל המסחר בשעה זו בירידות שערים, וכך גם בורסות אירופה ובורסות אסיה, שם ננעל מוקם יותר המסחר במגמה שלילית.

כל זאת לא הפריע, כאמור, למדדים המרכזיים בבורסה להתחזק, כשמדד ת"א 25 התחזק ב-0.6% ומדד ת"א 100 הוסיף 0.5% לערכו. מדד הבנקים עלה ב-0.9%, מדד התקשורת נחלש ב-0.9%. מדד הנדל"ן התחזק ב-0.3% ומדד הנפט והגז נסחר סביב רמות הפתיחה.


הבורסה בתל אביב. המסחר יושפע ממשבר התקציב | צילום: דרור שאייר  

אתמול פרסמה הלמ"ס את מדד חודש אוגוסט שהפתיעה וירד ב-0.1%. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עומדת כעת על 0% – רחוק מאוד מטווח היעד של בנק ישראל (1%-3%). מרבית האנליסטים בשוק מאמינים כי הנתון יביא את הבנק להמשיך ולפעול על מנת לעורר את המשק, הן על ידי המשך הורדת הריבית והן באמצעות כלים נוספים כמו תוכנית רכישת אג"חים.

בגזרת התקציב, המתח בין המשולש – לפיד, נתניהו ופלוג רק הולך וגדל. בעוד שר האוצר ממשיך להתעקש שלא לכלול העלאת מיסים בתקציב הקרוב אך לכלול בו את תוכנית מע"מ אפס, פלוג שנבחרה אתמול לאחת מ-7 הנגידים הטובים העולם, עומדת על כך שטווח הגרעון לא ייפרץ. נתניהו מנגד, שמתעקש על העלאה משמעותית של תקציב הביטחון, אותת אתמול ללפיד כי אינו מתכוון לוותר בנושא זה והורה על הקפאת המשך קידום חוק מע"מ אפס, מה שרק מגביר את המתח הפוליטי בינו ובין לפיד, ובוודאי ישפיע גם על המסחר בבורסה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן