בניגוד לתחזיות: מדד חודש אפריל עלה ב-0.1% בלבד

מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה ב-0.1% והגיע לרמה של 101.9 נקודות. מדובר בעליה קלה בלבד, בניגוד להערכות האנליסטים שדברו על עליה של כ-0.5%.
  
את עיקר העליות הובילו מחירי הפירות הטריים שעלו ב-5%, ותחום ההלבשה, בו עלו המחירים ב-2.3%. גם מחירי התחבורה (0.7%) והמחירים בענף התרבות והבידור (1.3%) רשמו עליות. מבין הפירות התייקרו במיוחד הבננות (16.8%), הקלמנטינות (13.3%) והתפוזים (11.7%).

מנגד, מחירי הירקות הטריים ירדו ב-4.9% ומחירי הריהוט והציוד לבית ירדו ב-1.1%. מבין הירקות הוזלו במיוחד הארטישוק (26.3%), הברוקולי (19.3%), והמלפפונים (23.8%).
גם מדד מחירי הדיור עלה ב-0.1%, כאשר מדד שירותי דיור בבעלות הדיירים ירד ב-0.1%, ולעומתו מדד שכר הדירה עלה ב-0.2%.

ביטוי להאטה בצריכה. מדד חודש אפריל | צילום: מרק ישראל סלם

מתחילת השנה ירד המדד ב-0.4%, וקצב האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים עמד על 1%. "המדד לא עמד בציפיות ומצביע על המשך המגמה השלילית ועל המשך ההאטה הכלכלית במשק הישראלי", אמר שמואל בן אריה מקבוצת פיוניר לאחר הפרסום. "אם בוחנים את הדוחות שפורסמו לאחרונה, בניהם למשל שופרסל וקסטרו, ניתן לראות שהציבור פשוט הפסיק לקנות. קשה להאמין שחבר ועדה מוניטרית שקל להעלות את הריבית בחודש שעבר. למעשה, אם ננטרל את עליית המע"מ בשנה שעברה, נגלה כי האינפלציה ב- 12 החודשים האחרונים נמצאת עמוק מתחת ליעד בנק ישראל."

"מדוחות החברות הציבוריות בענף המזון אנו למדים על תחרות אגרסיבית בענף בזמן שהציבור הישראלי מפחית באופן מתון ומדורג את סך הרכישות, מצב זה יצר מוטיבציה להוזלות גדולות יותר, שבאו לידי ביטוי במדד המחירים לצרכן", הוסיף יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן