בניסיון למנוע צוק פיסקלי: אובמה ייפגש עם ראשי הקהילה העסקית

נשיא ארה"ב ברק אובמה יפגש השבוע עם ראשי הקהילה העסקית והאזרחית ועם מנהיגי תנועות העבודה בארה"ב בהמשך לניסיונותיו למנוע העלאת מסים חדה וקיצוצים עמוקים בהוצאות. "הנשיא מעוניין למצוא פתרון מאוזן לאתגרי הגירעון שלנו ודרך להניע את המשק קדימה", אמר בכיר בבית הלבן.

אובמה, אשר נבחר בשבוע שעבר מחדש לכהונה שנייה בת ארבע שנים, עומד בפני אתגר מיידי של מניעת "הצוק הפיסקלי", שילוב של קיצוצי מסים והוצאות ממשלתיות אשר תקצצנה את הגירעון בתקציב הפדרלי אולם גם עלולים להטות את הכלכלה בחזרה לכיוון של מיתון.

הנשיא ייפגש מחר עם מנהיגי קהילת העבודה ומנהיגי התנועה הפוליטית הפרוגרסיבית ביום רביעי ייפגש אובמה אובמה עם מנהיגים עסקיים וביום שישי עם מנהיגים אזרחיים.

אובמה. ממשיך במאמצים למנוע צוק פיסקלי | צילום: רויטרס

הנשיא והרפובליקנים בקונגרס השמיעו קולות פייסניים מאז הבחירות בנוגע להסכם שימנע את הצוק הפיסקלי. שני הצדדים חלוקים בדעותיהם לגבי העלאת מסים למקבלי השכר הגבוהים ביותר.

אובמה התעקש בקמפיין בחירתו מחדש, כי עשירים צריכים לשלם יותר, ואמר כי נצחונו בבחירות הוא מתן אישור לטענה זו. אתמול כבר התבטאו שני סנטורים רפובליקנים, מטנסי ומאוקלהומה, בצורה שאפשר לפרשה כרמז לכך שיהיו מוכנים לשאת ולתת. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן