בנק ההשקעות האירופי יממן חילוץ חברות ביוון

בנק ההשקעות האירופי מחדש את מעורבותו בחילוץ כלכלת יוון מהמשבר, כך הודיע שר האוצר היווני, יאניס סטורנרס בסוף השבוע. לאחר פגישה שקיים עם שר התעשייה היווני ונציגי בנק ההשקעות, הודיע סטורנרס כי הבנק יעניק לחברות המובילות במשק ביווני חבילת סיוע בסך של 1.44 מיליארד יורו, זאת במסגרת תוכנית תמריצים חדשה שמטרתה להביא את יוון חזרה למצב של צמיחה. 

על פי הסיכום בין שני הצדדים, בנק ההשקעות האירופי יעביר הלוואה לחברות היווניות דרך הבנקים במדינה, שימשו כמתווכים במסגרת הלוואה שתפרס לשלוש שנים. הבנק יסייע למדינה גם בבניית תשתיות כבישים, בהחזרת המשקיעים הזרים למדינה ובזירוז תוכניות ההפרטה של חברות רבות במשק. 

הכלכלה ביוון התכווצה בחמישית מאז פרוץ המשבר | צילום: רויטרס

תוכנית זו מצטרפת לכ-700 מיליון יורו שהעניק בנק ההשקעות, המהווה את זרוע ההשקעות לטווח הארוך של האיחוד האירופי לכלכלת יוון בשנים האחרונות. אולם, מאז פרוץ המשבר במדינה, הפחית הבנק את מעורבותו בכלכלה, עד שבשנה שעברה, הסתכם הסיוע הכספי ממנו רק ב-10 מיליון יורו. 

יוון זכאית לקבל כ-20 מיליארד יורו ממה שמוכנה, הקרנות המבניות של האיחוד האירופי, על מנת לתמרץ את כלכלתה עד שנת 2013, כשעד עכשיו המדינה מימשה רק 8 מיליארד מהסכום הזה. הסיבה לכך טמונה בין היתר בהליכי בירוקטיה מסובכים המונהגים על ידי הרשויות במדינה. במסגרת הסיוע האירופי לכלכלה הקורסת של יוון, תקבל ממשלת יוון סיוע גם בהסרת המחסומים הבירוקרטיים הללו, המקשים על האיחוד להרחיב את חלקו במימון פרוייקטים בינלאומיים בהפ היא לוקחת חלק. 

מאז פרוץ המשבר הכלכלי ביוון, ירדו ההשקעות הזרות בכלכלתה בכ-20%. התוצר המקומי הגולמי במדינה התכווץ לשיעור הנמוך ביותר שלו מאז סוף מלחמת העולם ה-2, כ-6.9%. בנוסף, על פי התחזיות, כלכלת יוון צפויה להתכווץ בכחמישית עד סוף 2012. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן