בנק יהב: יציבות ברווח הנקי; עליה של 3% בהכנסות מריבית

בנק יהב פרסם היום את תוצאותיו לרבעון הראשון של השנה. על פי הדוח, הבנק שמר על יציבות ברווח הנקי שהסתכם ב-22 מיליון שקל. הכנסות הבנק מריבית הסתכמו ברבעון הראשון ב-98 מיליון שקל, עלייה של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

ההון העצמי של בנק יהב עלה גם הוא ב-3% ועמד בסוף הרבעון על 903 מיליון שקל, זאת בהשוואה ל-881 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. תשואת הרווח הנקי להון העצמי בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2013 הגיעה ל-10.4% לעומת 11.8% בתקופה המקבילה אשתקד ו-12.2% בכל שנת 2012.

על פי הדוח, הוצאות הבנק בגין הפסדי אשראי הסתכמו ברבעון הראשון ב-2 מיליון שקל לעומת 3.6 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד, ירידה של כ-44%. הירידה נובעת בעיקר מירידה בהפרשה להפסדי אשראי בתקופה המדווחת לעומת עלייה בתקופה מקבילה אשתקד.

שאול גלברד, מנכ"ל בנק יהב | צילום: יח"צ

הוצאות תפעוליות ואחרות הסתכמו ברבעון הראשון של שנת 2013 בסך של 102.5 מיליון ש"ח לעומת 92.0 מיליון ש"ח בתקופה מקבילה אשתקד, עלייה של כ-11%, מהם כ-3% (סך של 3 מיליון ש"ח) בגין הוצאות בגין שנים קודמות. הגידול בגין השנה נובע מהרחבת מערך הסינוף בבנק, מהוצאות השכר ומהוצאות השיווק והפרסום.

הוצאות השכר הסתכמו ב-51.9 מיליון שקל לעומת 47.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של כ-1%. העלייה נבעה בעיקר מהרחבת מערך הסינוף של הבנק, מעלייה בשיעורי מס השכר וביטוח לאומי ומעלייה בהפרשה למענק של עובדי הבנק.

לאחר פרסום הדוח, אמר מנכ"ל בנק יהב שאול גלברד: "הבנק ממשיך במגמת צמיחה וגידול בפעילות. למרות נתוני השוק, רמת הריבית הנמוכה וההתמתנות בפעילות המשק, הבנק מתרחב ושומר על רווחיות ותשואה להון גבוהות. אנו נמשיך בפעילות אינטנסיבית לגיוס לקוחות ולהרחבת תשתיות הבנק".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן