בנק ישראל: ההוצאה החודשית הממוצעת על חשבון עו"ש ירדה ב-4.8%

העלות החודשית הממוצעת של חשבון עו"ש במערכת הבנקאית ירד ב-4.8% במחצית השנייה של 2012, כך עולה מהדיווח החצי שנתי על עמלות הבנקים של בנק ישראל. על פי הדוח, אותו הגיש המפקח על הבנקים דודו זקן לוועדת הכלכלה של הכנסת, ההוצאה החודשית הממוצעת על חשבון עו"ש עמדה על 14.1 שקל. 

בכלל המערכת הבנקאית, בנק יהב הוא הבנק הזול ביותר בפער משמעותי מיתר הבנקים עלות חודשית של כ-6.1 שקל, ולעומתו הבנקים: מרכנתיל וערבי ישראלי הם היקרים ביותר עלות חודשית של כ-21.5 שקל ו-19.7 שקל, בהתאמה.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

עוד עולה מהדוח כי מבין חמשת הבנקים הגדולים, בנק הפועלים הוא הזול ביותר עם עלות חודשית של כ- 11.9 שקל. לעומתו בנק מזרחי-טפחות הוא היקר ביותר עם עלות חודשית של כ-16.3 שקל.

סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל | צילום: רויטרס

במחצית השנייה של שנת 2012, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של שירותי חשבון עו"ש נפוצים של משקי בית במערכת הבנקאית, הסתכמה ב-13.7 שקל, ירידה של כ-2% בהשוואה למחצית הראשונה של שנת 2012.

במחצית השנייה של שנת 2012, ההוצאה החודשית הממוצעת בפועל של החזקת כרטיס אשראי מסוג מקומי, בינלאומי וזהב, במערכת הבנקאית, הסתכמה ב-6.75 שקל, ירידה של כ- 2.1% בהשוואה למחצית הראשונה של שנת 2012. ישראכרט היא הזולה ביותר כ-4.5 שקל, ואילו כ.א.ל. היא היקרה ביותר, ובאופן משמעותי כ-9.5 שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן