בנק ישראל: החוב של המגזר העסקי גדל ב-1.4 מיליארד שקל ביוני

בנק ישראל פרסם את התפתחות החוב במשק בחודש יוני. על פי דוח הבנק, בחודש יוני גדלה יתרת החוב של המגזר העסקי בכ-1.4 מיליארדי שקל לרמה של כ-792 מיליארד שקל. מדובר בעלייה של 0.2%. מהבנק נמסר כי הגידול ביתרה נבע בעיקר מהשפעת פיחות שער החליפין של השקל מול הדולר, שהביא לעלייה בשווי השקלי של החוב במט"ח.

עוד נמסר כי בחודש יולי הנפיק המגזר העסקי אג"ח בשווי של כ-3.7 מיליארד שקל , כמעט כולו באמצעות אג"ח סחיר. ממוצע ההנפקות החודשי מתחילת השנה עומד על כ-2.4 מיליארד שקל. 

בנוסף, הבנק דיווח כי  יתרת החוב של משקי הבית בישראל עמדה בחודש יוני על סך של כ-374.6 מיליארד שקל. יתרת החוב לדיור מסך החוב של משקי הבית גדלה ב-1.6 מיליארד שקל, המהווים כ-0.6% מסך החוב, כך שבסוף יוני יתרת הדיור עמדה על כ-267.1 מיליארד. מתחילת השנה גדלה יתרת החוב לדיור ב-8.5 מיליארד שקל, עלייה של 3.3%. לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר | צילום: רויטרס

עוד דווח כי העליות בחוב במשק נובעות מכך שבחודש יוני גדל הפער בין הריבית על האשראי לריבית על הפיקדונות הצמודים בכ-0.6%, זאת עקב עלייה בריבית על האשראי הצמוד וירידה בריבית על הפיקדונות הצמודים. בנוסף, בחודש יולי נרשמה ירידה של כ-0.2% בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות לא צמודות, במקביל לירידה בריבית בנק ישראל. בריבית הממוצעת על משכנתאות חדשות צמודות למדד נרשמה ירידה של0.03%.

כמו כן, בחודש יוני עלה המרווח בין תשואת מדד האג"ח הקונצרני הצמוד, תל בונד 60, לבין ממוצע תשואות האג"ח הממשלתיות הצמודות ב-0.4%, והגיע לרמה של 3.2 נקודות. ב-12 החודשים האחרונים עלה מרווח זה ב- 1.5%.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן