בנק ישראל החל ביישום ביטול העמלות בבנקים

בנק ישראל פרסם היום טיוטה ליישום המלצות וועדת זקן להגברת התחרותיות בין הבנקים. במסגרת טיוטה זו התייחס בנק ישראל לכל המלצות הוועדה הנוגעות לתיקון כללי הבנקאות בנושא שירות ללקוח, כלומר לעמלות. 

הוועדה בראשות המפקח על הבנקים דודו זקן הגישה את המלצותיה לפני כחודש לנגיד בנק ישראל סטנלי פישר ולשר האוצר יובל שטייניץ. בין ההמלצות אליהן מתייחסת הטיוטה שפרסם בנק ישראל היום ניתן למצוא גם ביטול עמלה בעד כרטיס מידע, ביטול עמלה בעד כרטיס משיכת מזומן, ביטול עמלת דמי ניהול לעסק קטן ועוד. עוד מתייחסת הטיוטה להמלצות מתחום פעילות לקוחות בניירות ערך, כגון: ביטול עמלות המינימום בגין ניהול פיקדון ניירות ערך והרחבת הפיקוח על עמלת העברת פיקדון ניירות ערך להעברת פיקדון של הלקוח גם מחוץ למערכת הבנקאית.

המפקח על הבנקים, דודו זקן | צילום: דוברות הכנסת

בנוסף, ועדת זקן המליצה גם על ביטול הצורך בהצגת תעודת אזרח ותיק על מנת לקבל 4 פעולות פקיד בחודש במחיר של פעולה אחת, עיגון חקיקתי לקביעת הפיקוח על הבנקים, שנכנסה לתוקף בתאריך 1.3.12, לפיה עבור ערבות המובטחת בפיקדון כספי ייגבה שיעור מופחת של עמלה וכן פרסום תעריפי העמלות באתר האינטרנט של הבנק, כאשר בעמוד הבית של האתר יופיע קישור ישיר לתעריפים שיהיה נגיש לכל הלקוחות. 

מבנק ישראל נמסר כי הנוסח הסופי של הכללים החדשים יגובש לאחר השלמת הליך ההתייעצות עם חברי הועדה המייעצת לענייני בנקאות, וכן בחינת תגובות הגורמים אשר הגישו התייחסותם בכתב להמלצות הדוח בנושא העמלות.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן