בנק ישראל: יש ציפייה להאטה בקצב הצמיחה של המשק הישראלי

"הסקרים על הפעילות הכלכלית מצביעים על ציפיות להאטה בקצב הצמיחה של המשק הישראלי. כמו כן, המשך מגמת ההתמתנות בסחר העולמי עלולה לגרום לירידה בקצב
הצמיחה של המשק" – כך מעריכים בבנק ישראל, על פי פרוטוקולי דיוני הריבית לחודש ספטמבר שפורסמו היום.

לפי הבנק, "קיימת אי וודאות גבוהה סביב אופן התפתחות המשבר באירופה, ואין לפסול את האפשרות שלא יימצא פתרון למשבר". יחד עם זאת, העריכו חברי הוועדה המוניטרית של הבנק כי ישנה מחויבות גבוהה למציאת פתרון למשבר, הערכה המשתקפת גם בביצועים החיוביים בשווקים הפיננסים בעולם בתקופה האחרונה".

לקבלת כל העדכונים, הניתוחים והדירוגים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי הפרוטוקול, ההחלטה להשאיר את הריבית על כנה, ברמה של 2.25%, נתמכה במספר גורמים. הראשון הוא שיעור האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים, שעומד על 1.4%, ובניכוי עונתיות האינפלציה מתחילת השנה נמצאת מתחת לגבול התחתון של היעד. כמו כן, בבנק ציינו כי "בהסתכלות על 12 החודשים האחרונים, חלה התמתנות ואף בלימה בעליית במחירי הדירות. יחד עם זאת, החודש נרשמה עלייה בביצועי המשכנתאות, אך מוקדם לקבוע האם מדובר בשינוי מגמה בשוק הדיור".

נימוק נוסף להותרת הריבית על כנה היה העובדה שבמהלך החודש האחרון לא נרשמו שינויים במדיניות המוניטרית של מרבית המשקים, ושיעורי הריבית במשקים המובילים נותרו נמוכים . בנוסף, השווקים לא מתמחרים העלאת ריבית בשנה זו על ידי אף אחד מהבנקים המרכזיים של המדינות המפותחות הגדולות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן