בנק ישראל: עליה של 2.6% בשווי תיק הנכסים של ישראלים בחו"ל

יתרת שווי תיק הנכסים של תושבי ישראל בחו"ל עלתה, ברביע הראשון של 2012, בכ-6.8 מיליארד דולר, כך עולה מדוח שפירסם היום בנק ישראל. מדובר בעליה של 2.6% , כך שבסוף מרץ הסתכם שווי תיק הנכסים ב-264 מילירד דולר. 


עוד עולה מן הדוח כי יתרת ההתחייבויות של המשק לחו"ל עלתה במהלך הרביע הראשון, בכ-7 מיליארד דולר, עליה של 3.1%, ועמדה בסוף מרץ על כ-230 מיליארד. לטענת בנק ישראל, העלייה בהתחייבויות המשק מול חו"ל נבעה בעיקר מעליית מחירי נכסים בשוק הישראלי, אך גם מזרם השקעות ישירות של תושבי חוץ בישראל. 

בעודף הנכסים על ההתחייבויות של המשק מול חו"ל לא חל שינוי משמעותי ברביע הראשון והוא נותר בסוף מרץ על כ- 34 מיליארד דולר. עליית מחירי מניות בשוק הישראלי וזרם ההשקעות הישירות בארץ, קוזזו בעיקר ע"י עליות המחירים בשווקים בחו"ל ומשיכה מפיקדונות בחו"ל של הבנקים המקומיים והציבור.

בנוסף לכך, מדווח בנק ישראל כי יתרת הנכסים של המשק בחו"ל עלתה ברביע הראשון של שנת 2012 בכ-2.6% ועמדה על כ-264 מיליארד דולר. עלייה זו נובעה מעליות המחירים בשווקים בחו"ל. באג"ח הסחיר בחו"ל היו השקעות נטו בהיקף של כ-0.7 מיליארדים. במקביל לעליות מחירים של כ-2.2%. בנוסף, הגידול ביתרות המט"ח תרם אף הוא לעלייה בשווי יתרת הנכסים.

לעומת זאת, בהשקעות האחרות בלטו משיכות נטו של הבנקים הישראליים ושל הציבור מפיקדונות הבנקים הזרים בחו"ל, אלו הסתכמו בכ-1.5 מיליארדים וקיזזו מעט את העלייה בשווי תיק הנכסים.

בהרכב התיק בחו"ל ברביע הראשון של שנת 2012 חלה עלייה של כ-2% ברכיב המניות הפיננסיות, על חשבון ירידה ברכיבי הפיקדונות, ההשקעות הישירות והאשראי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן