בנק ישראל צפוי להותיר היום את הריבית ללא שינוי בעקבות זינוק הדולר

"הדולר-שקל השלים בשלושת השבועות האחרונים זינוק מטאורי של כ-15 אגורות מרמת השפל של יולי ב-3.40 ועד השיא בשבוע שעבר מעט מתחת ל-3.55. עוצמת המהלך ביטאה את הפאניקה שהתפשטה בשוק בשבועות האחרונים באשר למצבה של הכלכלה הישראלית", כך אומרים הבוקר ב-FXCM ישראל.

"הטריגר הראשון לכך היה נתוני הצמיחה המאכזבים לרבעון השני, ואולם כעת מה שמכביד על השקל הוא התמשכות המערכה בעזה, שנזקיה על הכלכלה הישראלית הם עצומים. מי שהוביל את המהלך מעלה היו למעשה מי שהניעו את המהלך מטה, הספקולנטים הזרים, שנפטרו באחת מפוזיציות הלונג שלהם על השקל ונתנו את האות לזינוק מעלה. אין ספק שהסנטימנט כלפי הכלכלה הישראלית נפגע מאוד בשבועות האחרונים, כשיותר ויותר בנקי השקעות בעולם מפרסמים תחזיות שליליות עליה ועל השקל.

בדרך למפנה ארוך טווח. הדולר | צילום: shutterstock

"היום צפוי בנק ישראל להודיע את החלטת הריבית לחודש ספטמבר. לאחר שבחודש שעבר
הפחית הבנק את הריבית לשפל ב-0.50%, צפוי הפעם הבנק להותיר אותה ללא שינוי
ולא לבצע זעזוע נוסף. גם התחזקות הדולר בשבועות האחרונים מאפשרת לבנק ישראל
להותיר הפעם את הריבית ללא שינוי ולהמתין להשפעת הורדת הריבית הקודמת על
הכלכלה".

"האם יש כאן מפנה בדולר-שקל לטווח הארוך יותר? לפחות ברמה הטכנית ישנם סימנים שכן, וזאת לאור מבנה חמשת הגלים של העלייה מ-3.40 ל-3.55. מבנה זה מעיד על כך שכיוון המגמה של הצמד היא עולה. הבלימה מעט מתחת לרמת ההתנגדות של 3.55 עשויה לאותת על תיקון כלפי מטה בשבוע הקרוב. רמת התמיכה המשמעותית היא 3.50. עלייה מעל 3.55 תסלול את הדרך ל-3.58".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן