בנק ישראל: קצב הצמיחה בסקטור העסקי ירד באפריל ל-0.25%

מגמת השיפור במגזר העסקי נבלמה בחודש אפריל, כך על פי סקר שמפרסמת היום חטיבת המחקר בבנק ישראל. מתנתוני הספר עולה כי קצב הצמיחה החודשי הגיע ל-0.25% לחודש. אמנם מדובר בשיפור בהשוואה לתחילת השנה, אז קצב ההתרחבות בסקטור העסקי עמד רק על 0.15%. אך עם זאת, הסקר צופה כי העצירה בהתרחבות במגזר צפויה לשרור עד יוני. בהסתכלות ענפית, עולה כי, מגמת השיפור בקצב הצמיחה העסקי באפריל – עיקרה בענפי השירותים, התעשייה והמסחר, בעוד שחברות בענפי הבנייה והמלונאות צופות להמשך האצת הצמיחה. ההתפתחויות הללו עולות בקנה אחד עם התחזית האחרונה של בנק ישראל הצופה צמיחה של 3.1% בתוצר בשנת 2012.


ההתפתחויות הכלכליות במשק מחושבות בבנק ישראל כל חודש. המדדים המחושבים נקראים "מדדי אקלים" ומבוססים על תוצאות סקר בעסקים שעורכת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מידי חודש בקרב כאלף חברות מחמישה ענפים: התעשייה, הבינוי, המסחר הקמעוני, השירותים והמלונאות.
על פי הנתונים, קצב הצמיחה הגבוה ביותר באפריל נרשם בתעשייה. הסקטור התעשייתי התרחב באפריל ב-0.28% (שיפור מסוים ביחס למרץ). בעוד שבסקטור השירותים (כולל תחבורה) חלה ההאטה החריפה ביותר בהתרחבות העסקים, והיא עומדת באפריל רק על 0.2%.

צילום: רויטרס


הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן