בעזרת המוח הישראלי: חברת אינטל השיקה את מעבדי הדור השישי

אינטל השיקה היום את מעבדי הדור השישי, החזקים ביותר שפיתחה עד היום. עיקר הפיתוח של המעבדים בוצע בישראל, במרכז הפיתוח חיפה, לצד קבוצות פיתוח נוספות בארה"ב והודו.

המעבדים החדשים מציעים שיפור של עד פי 2.5 בביצועי המחשב, עד פי 3 בחיי סוללה ושיפור בגרפיקה של עד פי 30 לעומת מחשבים מלפני 5 שנים – וגם דקים יותר במחצית לעומתם.

מבדיקת אינטל עלה כי יותר מ-600 מיליון מחשבים הנמצאים כיום בשימוש בעולם הינם בני חמש שנים או יותר. מחשבים אלה זקוקים לזמן רב כדי "להתעורר", הסוללות שלהם אינן מחזיקות מעמד זמן רב והם לא מסוגלים לנצל את כל החוויות החדשות הזמינות כיום, ובכך המעבדים החדשים מספקים מענה לבעיה. בנוסף, המעבדים החדשים יכללו את תכונת "ללא כבלים" של אינטל ויספקו את חווית צגים אלחוטיים טובה, הודות ל- WiDi ו- Pro WiDi, טכנולוגיה המאפשרת למשתמשים לשתף בקלות היישר מהמחשב לטלוויזיה או מסך, ללא התעסקות עם חוטים.

צוות הפיתוח הישראלי במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה | צילום: יח"צ

שלומית וייס, סגנית נשיא באינטל העולמית וראש הצוות שפיתח את המעבדים החדשים, ציינה כי "זו הצלחה מדהימה למוצר שעבדנו עליו מעל ארבע שנים, תוך כדי העבודה קיבלנו דרישה לביצועים גבוהים מאוד, תוך כדי ירידה בצריכת האנרגיה. היו כאלו שלא האמינו שזה אפשרי. בבדיקות ראשונות במעבדה כשיצרנו את המעבדים הראשוניים גם לי היה קשה להאמין שהגענו לתוצאות כל כך מרשימות ביצועים גבוהים עם הספקים מאד נמוכים, אבל עם עובדות אני לא מתוכחת. תהיה למעבדים האלה השפעה על כל תחומי החיים, מחינוך ורפואה ועד למשחקים וסרטים".

הדור השישי של מעבדי אינטל צפוי להגיע למגוון סוגי מחשבים, החל ממחשבים זעירים דוגמת Computing Sticks וכלה במחשבי 2 ב-1, מחשבים שולחניים בעלי צג רחב ומחשבים נישאים. המשמעות לכך היא שמחשבים עם אינטל שנמכרים בכל רחבי העולם יכללו את הפיתוח הישראלי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן