בענף התיירות העולמי צריכים לדעת: עבור הסינים גיל הוא רק מספר

שבע מאות מיליון סיניים יבקרו מעבר לים במרוצת חמש השנים הקרובות, כפי שאמר נשיא סין שי ג'ינפינג במהלך נאומו בועידה הכלכלית בדאבוס מוקדם יותר השבוע. המספר הזה מגלם עלייה נוספת בהשוואה ל-500 מיליון הטיולים שהוא חזה שיתרחשו בחמש השנים הקרובות בכינוס שיתוף הפעולה הכלכלי של אזור האסיה-פסיפיק (APEC) בנובמבר 2014, ו-400 מיליון הטיולים שהנשיא אמר שייצאו מארצו במהלך חמש השנים הקרובות בנאומו בועידת באקו באפריל 2013.

מה שאנחנו כן יודעים על הטיילים הללו הוא שמרביתם יהיו או מאוד צעירים או שהם כבר כעת מבוגרים למדי.

לפני שלוש שנים כתבתי: "טרנד גדול נוסף שיאפיין את 2014 יהיה התרחבות טווח הגילאים של המטיילים הסיניים בחו"ל. בניגוד לאופן שבו תופסים אותו בדרך כלל תיירים רבים, טיול בינלאומי נתפס כפחות ופחות מיוחד או מסוכן. ילדים רבים יותר יכולים לצפות להצטרף להוריהם או לטייל בקבוצות נוער שמתיירות בעולם עם חבריהם או שותפיהם לספסל הלימודים. מהקצה השני אנו מקדמים בברכה גם את הפנסיונרים הסיניים האמידים, קבוצה שהנוכחות שלה בשוק התיירות העולמי רק מתחילה".

סקר חדש שפורסם לפני מספר ימים ונערך על ידי Tuniu, סוכנות הטיולים הסינית המקוונת עם מספר הלקוחות הגדול ביותר שיוצאים לחו"ל, מספק תימוכין "מהעולם האמיתי" לכך שהטרנד הזה נמשך.

הסקר מדווח על כך שמספר ההרשמות לטיולים בחו"ל עבור אנשים בני פחות מ-18 נסק בלא פחות מ-110% בשנת 2016. באשר לאלו שמבוגרים מגיל 55, מספר ההרשמות שלהם זינק ב-88%; הקבוצה הזו כבר כעת אחראית על 18% מכלל השוק הסיני בחו"ל.

המספרים הללו משקפים באופן חלקי את הקבלה של שימוש באינטרנט לצורך הזמנת טיולים בקרב הסינים המבוגרים, אבל חשוב מכך – הנתונים חושפים שאכן, הן עבור צעירים והן עבור מבוגרים, טיולים בינלאומיים הפכו "לנורמלי החדש".

זינוק של 88% בהזמנת טיולים לחו"ל בקרב סינים מבוגרים. 110% אצל צעירים | Fotolia

קבוצות הצרכנים הללו גם כבולות פחות ל"שבוע הזהב" (השם שניתן בסין לחג לאומי חצי שנתי בן שבעה ימים שחל בחודשים ינואר-פברואר ואוקטובר) כפי שמשתקף מהירידה במידת העונתיות של הטיולים. הורים מוכנים יותר ויותר לקחת את ילדיהם לטיולים מחוץ לסין בכדי להרחיב את אופקיהם של הנסיכה או הנסיך שלהם. כמו כן, יותר ויותר משפחות יוצאות לטיולים מאורגנים שהן מארגנות בעצמן, בחפשן אחר זמן איכות לכל המשפחה, במקום לסבול בלי הילד את המרוץ המהיר של ביקורי אתרים והשתוללות בקניות במהלך טיולי החבילה בשווקים העצומים.

סקר הזמנת הנסיעות המקוונות לחו"ל של Tuniu מצביע גם על טרנד נוסף, שקשור מאוד להתרחבות טווח הגילאים. שיעור הצמיחה של הזמנות לטיולים בחו"ל מקרב תושבי הערים שבמעגל הראשון בסין, כמו גם ערים מרכזיות וגדולות מהמעגל השני, הולך ומאט, בעוד שהערים הקטנות יותר במעגל השני ומישובים במעגל השלישי מדווחים על גידול דרמטי, מה שנתמך גם בעלייה היציבה במספר קווי האוויר הבינלאומיים הישירים שיוצאים מנמלי התעופה של הערים הללו. לדוגמא: כשני שליש מכל נתיבי האוויר החדשים שמוסדו בין סין לבין תאילנד ויפן במהלך השנתיים האחרונות עושים שימוש בשדות תעופה של ערים מהמעגל השני והשלישי בסין.

בהתאם לכך, הערים שבהן בוצעו יותר מפי שניים הזמנות מקוונות ב-2016 בהשוואה ל-2015 הן אורומצ'י, הייקו, לוויאנג, ג'ילין הפיי וערים נוספות שיתכן בהחלט שלא נשמעות מוכרות לאנשים רבים מחוץ לסין (למרות שבכולן חיים למעלה משני מיליון תושבים).

הפרק האחרון של הסקר מטעם Tuniu מספק נתונים שמרגיעים ללא ספק ספקי שירותים בענף התיירות מסביב לעולם. שופינג הופך לפחות ופחות חשוב עבור להקות הסינים המטיילות בחו"ל, במיוחד עבור משפחות ועבור האוכלוסייה המבוגרת. הם יותר ויותר מעוניינים להוציא את כספם על טעימות של מזון ויינות מקומיים באיכות גבוהה, ולכן בתי המלון, שמקדמים בברכה את התיירים הסיניים, מציעים להם פעילויות קייטרינג חווייתיות.

לכן, הנה הטרנד מספר אחת בתיירות החוץ הסינית ל-2017: התבגרות.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן