בעקבות אירופה: המסחר בוול סטריט מתנהל במגמה שלילית

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים, בעקבות המגמה השלילית בבורסות אירופה היום והנעילה השלילית של וול סטריט אמש, על רקע משאל העם שהתקיים אתמול ביוון. במקביל, דיווחים על הסכם צפוי עם איראן, הביאו ליציבות במחיר הנפט.

מחיר הנפט צלל אתמול, אך בעקבות דיווחים לגבי אישור ההסכם עם איראן, התייצב ועומד כעת על 52.5 דולר לחבית. משמעות הסכם כזה היא הקלה בסנקציות על איראן, שתאפשר ייצוא נפט למדינות אחרות וכך להגביר את התחרות בשוק.

למרות זאת, הבורסה בניו יורק ממשיכה את המגמה השלילית בה נפתח שבוע המסחר אתמול, על רקע הדרמה שמספקת יוון. בשעה זו מדד הדאו ג'ונס מאבד מערכו 0.2%, S&P 500 נחלש גם הוא ב-0.2%, ונאסד"ק יורד ב-0.4%.

צילום: thinkstock

כזכור, שר האוצר היווני התפטר אתמול, ושר האוצר החדש הגיע לבריסל היום על מנת להיפגש עם שרי האיחוד האירופאי, בניסיון לפתור את המשבר. במקביל, שלח היום נשיא יוון רשימה של דרישות לנשיא המועצה האירופאית. אתמול הצביעו במשאל עם כ-61% מהאזרחים היוונים "לא" להמשך תכנית הסיוע מצד האיחוד האירופאי, תכנית אשר הייתה אמורה להכניס את יוון למשטר צנע, אשר יסייע ליוון לשלם את חובותיה לנושים. יוון הייתה אמורה להעביר עד סוף חודש יוני כספים בסך 1.6 מיליארד יורו. תוצאות משאל העם מעמידות בסימן שאלה את הישארותה של המדינה בגוש האירו, וייתכן כי היא תחזור למטבע הדרכמה. הבנקים במדינה נשארו גם היום סגורים.

המסחר בעולם מושפע גם היום מהמשבר היווני, כאשר בורסות אירופה מגיבות בירידות שערים. היורו ממשיך לצלול, ועומד בשעה זו על רמה של 4.145 שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן