בעקבות אסיה: אירופה ננעלה בירידות חדות, לונדון נפלה ב-2%

בורסות אירופה ננעלו היום בירידות על רקע המגמה השלילית בבורסות אסיה. המשקיעים הגיבו לצניחתה של בורסת טוקיו הבוקר ולנתוני המאקרו החלשים מסין. עם זאת, האנליסטים מאמינים כי המגמה הכללית בשווקים תמשיך להיות חיובית והמדדים המובילים צפויים לחזור בקרוב לעליות.

בורסת לונדון נפלה היום ב-2%, בורסת פאריס איבדה 0.7% מערכה ובורסת פרנקפורט נחלשה גם היא ב-0.7%. מדד היורו סטוקס 50 איבד היום גם הוא 0.7% מערכו.

למרות הירידות החדות, האנליסטים מאמינים שהשווקים עוד יתקנו כלפי מעלה. "נכון לעכשיו, המומנטום לטווח הבינוני והארוך הוא חיובי", מסביר האנליסט של בית ההשקעות BGC, ג'רארד סייטגר. 

צילום: רויטרס

נתוני המאקרו מסוף השבוע העיבו היום גם הם על המסחר בשווקים. מדד הפעילות היצרנית בסין עלה בחודש ל-50.8 נקודות, בהשוואה ל-50.6 נקודות שרשם בחודש אפריל. מדד זה מעיד על שיפור תנאי הפעילות העסקית בסין.

מנגד, מדד מנהלי הרכש של בנק HSBC ירד בחודש שעבר ל-49.2 נקודות לעומת 50.4 נקודות באפריל. מדובר בנתון הנמוך ביותר של המדד מאז חודש אוקטובר, וכן בנתון נמוך מציפיות האנליסטים, שחזו שיגיע לרמה של 49.6 נקודות. ירידה של המדד מתחת ל-50 נקודות היא מדאיגה, משום שהיא מעידה על האטה במשק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן