בעקבות דברי ילן אמש: וול סטריט ננעלה בעליות של למעלה מ-2%

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות – בהמשך ישיר לעליות החדות בהן ננעל אמש המסחר, על רקע דבריה של נגידת הבנק הפדרלי המרכזי ג'נט ילן. הנעילה החיובית אמש ואופטימיות המשקיעים משפיעה גם על בורסות אירופה, שם מתנהל המסחר בעליות חדות – כשברקע עדיין מהדהד נאומו מהבוקר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, אשר טען כי המשק הרוסי יצא מהמשבר "בתוך שנתיים על פי התסריט הגרוע ביותר".

נשיא רוסיה התייחס בנאומו למשבר הכלכלי אשר פוקד את המדינה, ורמז כי "גורמים חיצוניים" הם האשמים בהתרסקותה של הכלכלה הרוסית. עוד אמר פוטין כי רוסיה "לא תשרוף את יתרות המט"ח שברשותה" בכדי לחזק את הרובל ללא כץ – וחזר והדגיש כי הוא צופה את חזרת הצמיחה לשמק הרוסי, בעקבות הביקוש העולמי הבלתי פוסק לאנרגיה, לראייתו.

אך עם כל הכבוד לדבריו של הנשיא הרוסי, את עיקר תשומת הלב ממשיכים לרכז דבריה מליל אמש של נגידת הפד ילן, אשר אמרה כי הבנק "ינהג בסבלנות" באשר להעלאת הריבית במשק האמריקאי. ילן אמרה כי אינה חוזה את העלאת הריבית במהלך החודשים הקרובים, ובכל מקרה במהלך החודש הקרוב הריבית בארה"ב תישאר על כנה – ברמה של 0.25%. 

צילום: thinkstockphotos

דבריה של ילן הביאו, כאמור, לנעילה חיובית מאוד בוול סטריט – כששלושת המדדים המובילים הוסיפו עד 2% לערכם. המגמה זו המשיכה  גם היום – כשמדד הדאו ג'ונס ומדד ה-S&P 500 טיפסו ב-2.2% ומדד הנאסד"ק זינק גם הוא ב-2.4%. 

מניית ענקית התקשורת סוני זינקה היום, במה שנראה כהבעת אמון ואמפטיה מצד המשקיעים – לאחר שהחברה נאלצה לדחות את יציאתו לאקרנים של הסרט "הראיון" אשר תוכננה להיום. בסרט מתואר ניסיון התנקשות במנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און – ובעקבות כך איימו האקרים כי יבצעו פיגועי ראווה בבתי קולנוע אשר יקרינו את הסרט. בשל האיומים, כאמור, בחרו בחברה לדחות את ההקרנות המדוברות. אך למרות זאת המנייה זינקה והוסיפה 3.8% לערכה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן