בעקבות הגבלות המשכנתאות: מדד הבנקים צנח, הבורסה ננעלה בירידות

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל במגמה שלילית על רקע החלטת בנק ישראל להגביל הריבית והמשך הדיונים על תקציב המדינה.

מדד ת"א 25 ירד ב-0.1%, מדד ת"א 100 נחלש ב-0.3% ומדד הבנקים צנח ב-1.7%. מדד התקשורת עלה ב-0.5%, מדד הנדל"ן נחלש ב-0.1% ומדד הנפט והגז איבד 1% מערכו.

המפקח על הבנקים דודו זקן פרסם היום טיוטת הוראה לבנקים להגדיל את כרית הביטחון שלהם אל מול המשכנתאות שהם מחלקים לרוכשי הדירות. בתגובה ירדו היום מניות הבנקים בבורסה: מניית בנק מזרחי טפחות צללה ב-2.2%, מניית בנק לאומי צנחה ב-1.8% ומניית בנק הפועלים איבדה 1.7% מערכה.

טרנס קלינגמן, מנהל מחלקת המחקר בפסגות ציין היום "אנחנו מעריכים כי הצעדים של בנק ישראל ייגרמו לעלייה במרווח האשראי שהבנקים לוקחים בתחום המשכנתאות (קרי, ייקור בשיעור הריבית לנוטלי המשכנתאות ביחס למצב הקיים היום). עם זאת, צריכים לזכור שריבית בנק ישראל נחתכה פעמיים בחודשים האחרונים כך שעד לאחרונה נוטלי המשכנתאות נהנו מהוזלה משמעותית בריבית על הלוואת המשכנתה.
בהנחה שהבנקים יצליחו לגולל את מלוא ההשפעה של המהלך של בנק ישראל על הלקוחות ניתן לצפות לייקור של כ-10% במרווח האשראי של המשכנתאות ".


נפתחה בירידות. הבורסה בתל אביב | צילום: דרור שאייר

היום צפויים להיפגש ראש בממשלה נתניהו, שר אוצר לפיד ונגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, ולדון בדרישות הגדלת תקציב הביטחון שנאמדות בכ-30 מיליארד שקל לשנים הקרובות. עבור לפיד מדובר בקרב משמעותי לאור המשך התעקשותו לא להעלות מיסים ולהוציא לפועל את תוכנית מע"מ 0%.

מניית כיל תעמוד היום במרכז המסחר לקראת הנפקתה בארה"ב., שם תתחיל להסחר תחל הסימול ICL בבורסת ניו יורק החל מה-24 בספטמבר. במסגרת המהלך תנפיק החברה לישראל כ-5.7% ממניות כיל. בשעה זו עלתה מניית החברה ב-3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן