בעקבות הגזירות: משפחה ממוצעת תשלם 7,700 שקל נוספים במסים כל שנה

הגזירות הכלכליות החדשות יעלו למשפחה ממוצעת 7,700 שקל בשנה, כך עולה מתחשיב ראשוני של קבוצת איילון. על פי החישוב, במשפחה ממעמד הביניים בה בני הזוג מרוויחים את השכר הממוצע במשק, העומד על 9,048 שקל ולהם שלושה ילדים, "אחד מבני הזוג יאבד משכורת שלמה בטווח הקרוב", כך מסבירים באיילון. 

באיילון טוענים כי משפחה במעמד הביניים תשלם למדינה 650 שקל בחודש. זאת כאשר, קיצוץ בקצבאות הילדים – יעלה למשפחה ממוצעת עם שלושה ילדים 3,372 שקל בשנה. בנוסף, העלאה של 1.5% בכל מדרגות המס תעלה למשפחה ממוצעת כ-3,260 שקל בשנה.

על פי התחשיב, המחיר של העלאת המע"מ ב-1% ל-18% הוא 1,090 שקל בשנה. בנוסף יצטרך מעמד הביניים לספוג התייקרויות הנובעות מביטול נקודת זיכוי במס הכנסה לבוגרי תואר אקדמי, ביטול הרחבת טיפולי השיניים לילדים, השתתפות עצמית בתרופות, העלאת המסים על אלכוהול וסיגריות.

בקבוצת איילון מסבירים כי עצמאים ובעלי עסקים יספגו תוספת של 1% במס החברות שהם משלמים. בניגוד לדעה הרווחת שהעלאת מס החברות פוגעת רק בחברות הגדולות, ישנה גם פגיעה בעסקים קטנים ובינוניים.

 יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

כמו כן, חלק מהשירותים שהוקטנו על ידי הממשלה יבחר הציבור לממן אותם באופן פרטי. לדוגמא: הקטנת הסבסוד של טיפולי שיניים.

"בשורה התחתונה המשפחה של ריקי כהן מחדרה תאבד משכורת שלמה של אחד מבני הזוג. מדובר בפגיעה קשה בכיס של מעמד הביניים אשר חשוב לנסות ולכמתה בשקלים בכדי להעריך את הויתורים שידרשו לבצע המשפחות העובדות בישראל בטווח הנראה לעין", מסכם יניב פגוט, אסטרטג ראשי בקבוצת איילון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן