בעקבות וול סטריט: אירופה ננעלה בעליות: פריז זינקה ב-2%

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום בעליות שערים לאחר הרגיעה הבוקר באסיה והעליות במסחר בוול סטריט.

בורסת לונדון התחזקה ב-1%, בורסת פרנקפורט הוסיפה 1.6% לערכה ובורסת פאריס זינקה ב-2%.

היום פורסם כיהמשק האמריקאי צמח ברבעון הראשון של השנה ב-1.8% ולא ב-2.4% כפי שפורסם קודם לכן. מדובר בעדכון השלישי והאחרון למציחת המשק ברבעון הראשון של 2013. על פי הנתונים, הסיבות העיקריות לעדכון השלילי הן: ירידה בצריכה, בהשקעות בעסקים ובנתוני היצוא של ארה"ב.

נתונים אלה מחזקים את ההערכות שכעת הבנק הפדרלי יבחר שלא לצמצם את ההרחבה הכמותית. אם אכן יבחר הבנק הפדרלי, כפי שאמר שבוע שעבר הנגיד בן ברננקי לצמצם בהדרגה את תמרוץ המשק ולהפסיקו לחלוטין ב-2014, החשש הוא כי הדבר ייפגע באופן משמעותי בצמיחת הכלכלה.

בפאריס נמשכה היום ועידת הבנקאים בהשתתפות ראשי הבנקים באירופה, המנסים מאז אתמול למצוא פתרונות להתמודדות עם המשבר הכלכלי הקשה ביבשת. במסגרת הכינוס מתמקדים הבנקאים בשאלה כיצד תצליח אירופה להתמודד עם הצמצום ואף עם הפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית בארה"ב, ועם המשך ההאטה במשק הסיני.

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה מעורבת על רקע הודעתו של הבנק הסיני כי יסייע לכמה מהמוסדות הבנקאיים במדינה המצויים במחסור. בורסת שנחאי נחלשה ב-0.4%, בורסת טוקיו איבדה 1% מערכה, בורסת סיאול הוסיפה 0.2% לערכה ובורסת הונג קונג התחזקה ב-2.4%. הין היפני התחזק הבוקר ב-0.2% ונסחר ברמה של 97.59 ין לדולר.

צילום: רויטרס

"על אף העליות הבוקר מדובר בחודש קשה ביותר למשקיעים במדדי המניית האירופיים", אומר האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, יניב פגוט. "לראייה ירידות של כ-6.4% במדד הדאקס הגרמני, ירידות בשיעור של 7.5% במדד הקאק הצרפתי וירידה בשיעור של 8.1% במדד יורוסטוקס 50".

"ההתאוששות באירופה מבוססת על צמיחת הייצוא", הוסיף פגוט, "והחדשות מן העולם הינן כי הייצוא יצמח לאט מהתחזיות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן