בעקבות וול סטריט: המסחר בבורסה ננעל בירידות חדות

המסחר בבורסה באחד העם ננעל בירידות שערים חדות, על רקע הפתיחה השלילית בוול סטריט. כזכור, המדדים המרכזיים בבורסה בניו יורק איבדו אתמול למעלה מ-1% מערכם, והשפעת הירידות הורגשה היטב גם בבורסה בת"א.

מדד ת"א 25 נחלש ב-1.1%, מדד ת"א 100 ירד ב-1.3% ומדד הבנקים צנח ב-1.5%. מדד הנפט והגז ננעל ללא שינוי, מדד התקשורת זינק ב-1.5%, ומדד הנדל"ן ירד ב-0.4%.

צילום: אהוד כהנים

קרן המטבע הבינלאומית פרסמה היום את הדוחות החצי שנתיים שלה לפיהם כלכלת ישראל צפויה לצמוח השנה ב-3.2%, ובשנה הבאה ב-3.4%. כלכלת ארה"ב צפויה לצמוח השנה ב-2.8% וב-2015 ב-3%.

מניית טבע צנחה היום ב-5.5%, על רקע דיווחים בעולם בדבר עסקת איחוד בין ענקית התרופות ההודית סאן פארמה לבין חברת רנבקסי. חברת אלביט מערכות התחזקה והוסיפה לערכה 1.6%, לאחר שהבוקר דיווחה החברה כי חתמה על חוזה על סך 100 מיליון דולר עם אחת ממדינות דרום אמריקה לאספקת ציוד בטחוני.

שותפות חיפוש הגז לוויתן עלו גם הן, על רקע דיווחים שונים כי עסקת וודסייד תצא לפועל כבר אחרי פסח. דלק קידוחים ואבנר התחזקו ב-1.7%, ואילו רציו דווקא נחלשה ב-0.4%.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו הבוקר כי "הדולר-שקל מתחזק זה היום השלישי ברציפות, ואמש שוב טיפס במהלך יום המסחר לאזור 3.495 לפני שנסוג לאחור לעבר אזור 3.48. התנודתיות הגבוהה שראינו ביממה האחרונה בדולר-שקל נרשמה על רקע הסחף השלילי בשוקי ההון העולמיים והמשך הנסיגה של המדדים בוול-סטריט, שהחלה כבר בשבוע שעבר".

"בימים הקרובים תחל עונת דוחות הרווח בוול-סטריט לרבעון הראשון של 2014 והתוצאות של החברות יכתיבו בשבועות הקרובים את הסנטימנט בשוק העולמי. גם הדולר כמובן גם יושפע מכך ישירות", סיכמו.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן