בעקבות עזיבת פישר: הירידות בתל אביב החריפו לקראת הסגירה

יום המסחר בבורסה בתל אביב, אשר התנהל הבוקר במגמה מעורבת על רקע החלטת בנק ישראל מאמש להותיר את הריבית בפברואר על 1.75%, עבר אחר הצהריים לירידות חדות לאחר הודעתו של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר על כוונתו לסיים את תפקידו כשנתיים לפני תום הקדנציה.

מדד ת"א 25 נסגר בירידה של 0.9%, ת"א 100 רשם ירידה של 0.8%, מניות הבנקים איבדו 0.4% מערכן, ומדד הנפט והגז נחלש ב-0.2%.

טלטלה במשק: נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, הודיע היום במפתיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על כוונתו לסיים את כהונתו ב-30 ביוני, בתום למעלה מ-8 שנות כהונה כנגיד. המשמעות היא שפישר יעזוב את תפקידו שנתיים לפני מועד סיום כהונתו המקורי. בשוק ההון העריכו כי עזיבתו תפגע בשוק בטווח הקצר, אולם בטווח הארוך הירידות יירגעו.

הצלחה למשרד האוצר בחו"ל: אגף החשב הכללי השלים גיוס אג"ח בחו"ל ל-30 שנה ול-10 שנים בסכום של 2 מיליארד דולר. מדובר בהנפקה ראשונה לשני טווחים במקביל, ובהנפקה ראשונה מזה 15 שנה לטווח של 30 שנה. ההנפקה בוצעה בריביות הנמוכות ביותר אי פעם בהנפקה דולרית. במשרד דיווחו על ביקושים של 9 מיליארד דולר.


שר האוצר, יובל שטייניץ. הישג בחו"ל | צילום: מרק ישראל סלם

דו"ח שפרסם היום משרד התקשורת מראה כי ב-2012 התניידו 1.4 לקוחות בין החברות השונות בשוק הסלולר, כשקצב הניוד יותר מהוכפל ברבעונים השלישי והרביעי – מ-200 אלף מתניידים ל-500 אלף ברבעון. על פי הדו"ח, ברבעון הרביעי התניידו בין חברות הסלולר 490,651 מספרים, נתון דומה למספר המתניידים ברבעון השלישי. לשם השוואה, בין חברות התקשורת הקווית התניידו 92,213 מספרים ברבעון האחרון של השנה. מדד התקשורת ננעל בירידה של 0.4%.

מניית בבילון ננעלה בעלייה של 2.2%, לאחר שהודיעה כי תקדים את פרסום דוחותיה הכספיים לרבעון האחרון של 2012 מסוף חודש פברואר ל-18 בפברואר. לעומתה, מניית מלאנוקס שבה לאבד מערכה: לאחר ששלשום זינקה ב-10% ואתמול התחזקה ב-2.4% נוספים, היום איבדה החברה 4% מערכה. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן