בקשה ליצוגית של 26 מיליון שקל נגד מקדונלדס: מוכרת באילת ללא פטור ממע"מ

בקשה לתביעה ייצוגית דרך מקדונלדס. קבוצת תובעים דורשת מרשת המזון המהיר 26 מיליון שקל בגין פעילות המנוגדת לחוק בסניפיה בעיר אילת. לטענת התובעים, מחירים של מוצרי מקדונלדס באילת אינם כוללים פטור ממע"מ. 

בבקשת התובעים נכתב: "מקדונלדס פעלה בניגוד לחוק בכדי לפגוע כלכלית בלקוחותיה. מדובר בתביעה בעלת חשיבות רבה לאור ההתנהגות חסרת הרסן של החברה ששמה את עצמה מעל החוק". 

התובעים מסבירים כי על פי חוק הסחר החופשי, כל סחורה ושירות שנמכרים בשטח הגיאוגרפי של אילת מחוייב בפטור חלקי או מלא ממע"מ. בחוק מצויין כי מטרת הפטור היא לעודד את הפעילות הצרכנית באילת ולהביא למינופה של העיר.


צילום: רויטרס 

רשת מקדונלדס, באמצעות הזכיינית הישאלית שלה, חברת אלוניאל בע"מ, מפעילה בעיר אילת שני סניפים. לטענת התובעים, היות שמקדונלדס היא רשת עולמית, היא מחוייבת למחיר אחיד בכל סניפיה. "הצרכן בעת כניסתו לסניפיה באילת בטוח כי המחירים יהיו נמוכים יותר בגלל רכיב המע"מ, שאינו קיים באילת". 

בפועל מסבירים התובעים כי מחיר ארוחת מק רויאל למשל, שעולה בירושלים 44.90 שקל, אמורה לעלות באילת 38.38 שקל, אולם בפועל מחירה בעיר 42.90 שקל. כלומר, החברה גובה "סכום יתר של 4.52 שקלים".

ממקדונלד'ס ישראל נמסר בתגובה: "אנחנו חברה שפועלת על פי חוק. המחיר באילת הוא 40.90 ולא כפי שנכתב בכתב התביעה, לכן אנחנו לא רואים שום סיבה לתביעה"

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן