בראש רשימת השחקניות הכי מרוויחות בעולם: קריסטן סטיוארט

השחקנית הצעירה וכוכבת סדרת 'דמדומים' קריסטן סטיוארט מתייצבת בביטחה בראש רשימת השחקניות המרוויחות ביותר בהוליווד (ובעולם, מן סתם) השנתית של פורבס, עם הכנסות של 34.5 מיליון דולר בין מאי 2011 למאי 2012. ההישג מרשים במיוחד בהתחשב בגילה המוקדם של סטיוארט – 22  – ההופך אותה גם לצעירה ביותר ברשימת הכוכבות, כשהבאה אחריה בסדר הגילאים מבוגרת ממנה ב-16 שנה (כוכבת סטרדיי נייט לייב קריסטין ויג). בשנה שעברה מוקמה סטיוארט במקום החמישי ברשימה, בתיקו עם ג'וליה רוברטס. השנה, רוברטס במקום השישי בלבד.

צעירה ב- 16 שנים לפחות מכל יתר השחקניות ברשימה. סטיוארט בהשקת "שלגיה והצייד" השנה | צילום: רויטרס

הדירוג מעלה כי נשים עודן מרוויחות פחות מגברים בתעשיית הסרטים: הרווחים המשולבים של כל 10 השחקניות ברשימה מסתכמים ב- 200 מיליון דולר; רווחי 10 הגברים בדירוג המקביל מגיעים ל-361 מיליונים. חישוב הרווחים לצורך הדירוג כלל מקדמות, שכר עבודה, משקעים, חסויות ועבודות פרסומיות; עמלות מנהלים וסוכנים, כמו גם הוצאות כרוכות, לא חושבו או נוכו.

הקפיצה הגדולה של סטיוארט הן בפופולאריות העולמית והן במיקומה ברשימה היא בעיקר פועל יוצא של כיכובה בסדרת 'דימדומים', המתודלקת בעזרת יחסיה המתוקשרים עם רוברט פטינסון שמככב לצידה. האולפנים ההוליוודיים ידועים בקמצנותם כלפי כוכבים צעירים בסרט הראשון מתוך זיכיון סדרתי מתוכנן; אפשר לשכוח מ-10 מיליוני הדולרים שכוכב מוביל 'רגיל' יכול לקבל, ובמקום זה לומר תודה אם הרווחת 800,000$. אבל בסרטים הבאים, אם הצלחת להוביל את הסרט, התמונה כבר משתנה: אי אפשר לוותר על הכוכב. וכך, כשאף אחת חוץ ממנה לא יכולה לגלם את תפקיד בלה סוואן המזוהה עימה כל כך, עומדת לרשותה האפשרות לדרוש 12.5 מיליון דולר עבור משחקה – ולקבל אותם. הכוכבים ממין זכר שלצידה הרוויחו סכום זהה, אבל סטיוארט פונקה גם במסגרת הלהיט 'שלגייה והצייד'  – מה שהספיק להביא אותה אל צמרת הרשימה.

במקום השני ממוקמת קמרון דיאז, כוכבת הוליוודית וותיקה שבאוגוסט הקרוב כבר ימלאו לה 40. דיאז נופלת ברווחיה אך במעט מסטיוארט – 34 מיליון דולר. דיאז, המתמחה בתפקידים סקסיים בקומדיות שחורות, עשתה השנה הימור נבון עם סרט הלהיט המפתיע "Bad Teacher": היא לקחה עבורו מקדמה מזערית בתמורה לנתח מהרווחים; כשהסרט הרוויח 216 מיליון דולר (הפקתו עלתה 20 מיליון), כל שנותר לדיאז לעשות הוא לגזור קופון שמן ולנחות לסטיוארט על העורף ברשימה.

הימור נבון. קמרון דיאז השנה, בפרימיירה של סרטה "למה לצפות כשאתם מצפים" בלונדון | צילום: רויטרס

אחריהן ברשימה מדורגות: במקום השלישי – סנדרה בולוק עם 25 מיליון דולר שחלקם הגדול הוזרם אליה השנה בהמשך לתפקידה זוכה האוסקר ב"הזדמנות שנייה"; במקום הרביעי – 

אנג'לינה ג'ולי, שלא ממש עסקה במשחק השנה אבל עדיין הרוויחה 20 מיליון דולר מחסויות, כמו זו של לואי ויטון וכיו"ב. אחריה שרליז ת'רון עם 18 מיליון דולר, ג'וליה רוברטס עם 16 מיליון, שרה ג'סיקה פארקר עם 15 מיליון, ומריל סטריפ במקום השמיני עם 12 מיליון.

את העשירייה סוגרות 2 קומיקאיות שצמחו מהטלוויזיה אל המסך הגדול – הראשונה: כוכבת סטרדיי נייט לייב לשעבר קריסטן ויג, ששיחקה אותה עם 'מסיבת רווקות' ו- 288 מיליוני הדולרים שהרוויח (על השקעה של 32 מיליון) ועומדת לככב במפלצת האולפנים הראשונה שלה, "חייו הסודיים של וולטר מיטי", לצד בן סטילר, השנה. ויג הרוויחה כ-12 מיליון דולר. 

  פחות שחקנית, יותר מרוויחה. אנג'לינה ג'ולי מתראיינת בטקס האוסקר האחרון | צילום: רויטרס
ובמקום ה-10 ניצבת ג'ניפר אניסטון, כוכבת 'חברים' לשעבר, עם 11 מיליון.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן