ברביקיו ב-20 אלף דולר: הכירו את הרולס-רויס של המנגלים

חובבי המנגל נתקלים פעם אחר פעם באותה הדילמה: גריל פחמים או גריל גז? אם אתם ברי מזל (ועשירים) מספיק כדי להרשות לעצמכם גריל Kalamazoo, לא תצטרכו יותר לעולם להתמודד עם דילמה זו, או להכריע בין נוחות וטעם. זאת משום שהוא מכיל בצורה מושלמת את שניהם בזכות מערכת הצלייה ההיברידית הייחודית שלו. 

סדרה יוצאת דופן זו של מנגלים יכולה לשרוף פחמים ברגע אחד, ואז לעבוד על גז ברגע הבא. למעשה, היא מציעה לכם לבחור בין שלוש דרגות של חום, בזכות מבערי אינפרא-אדום כפולים שעובדים בהרמוניה עם מתקן הצלייה הממונע.

כאשר פנו אלינו מ-Kalamazoo בהצעה לנסות את אחד המנגלים שלהם במשך כמה שבועות ולקחת אותו ל"נסיעת מבחן" בחצר שלנו, היינו סקפטיים, בעיקר בגלל תג המחיר התלול. כתבנו בעבר לא מעט על מנגלים, ויש לנו כמה דגמים מגוונים משלנו. המחשבה הראשונה שעלתה לנו בראש היא מה לעזאזל יכול לגרום למחיר שלו להיות שווה לזה של מכונית חדשה?


צילום: מתוך אתר החברה

התשובה פשוטה – הוא עושה הכל טוב יותר. שלושה שבועות לאחר שפתחנו אותו נארז הגריל וחזר לבסיסו במישיגן, ואנחנו כבר מתגעגעים אליו. אם התקציב שלנו היה מאפשר רכישת גריל בשווי 20 אלף דולר, היינו קונים אחד, וזאת השורה התחתונה.

הסדרה כוללת 3 דגמים: הקטן שעלותו כ-11,295 דולר, ואשר מכיל שני מבערים; הבינוני (17,195 דולר), בעל שלושה מבערים, וה-K1000HS המפלצתי עם ארבעה מבערים ומעל 1,000 אינץ' רבוע של משטח צלייה, מה שמטה את הכף לטובתו ב-20,695 דולר.

התכונה החשובה ביותר בקווי המנגלים של Kalamazoo היא המגירה ההיברידית, אשר מאפשרת לעבוד עם פחמים בנוסף לגז – דרך מהירה וקלה יותר לצלייה מבכל גריל פחמים. תוכלו כמובן לצלות על גז כמו בכל גריל גז אחר (רק שזה של Kalamazoo יותר טוב), או למלא את הגריל בעצים/ פחמים, שזה המקום שבו הקסם מתחיל. במקום להשתמש במצית או בנוזל הצתה, תוך בזבוז כמויות עצומות של עיתונים, תוכלו פשוט להדליק את המבערים – מבערים חזקים מאוד, דרך אגב – והפחמים יוצתו במהירות מלמטה.


צילום: מתוך אתר החברה

הנימוק העיקרי לצלייה על "אש חיה" הוא שזה יוצא טעים יותר וכי היא מביאה עמה מידה של אותנטיות. הטיעון לצלייה על גריל גז הוא כמובן מהירות ונוחות – מי בכלל רוצה לחכות עד שהפחמים ידלקו כדי להכין בסך הכל שני המבורגרים. אם אתם עושים ברביקיו רק מדי פעם, בעת אירוח חברים, גריל פחמים עדיף. אם אתם ממנגלים מספר ימים בשבוע, גריל גז הוא הבחירה ההגיונית, ולכן ההערכה היא כי 70% ממשקי הבית בארה"ב משתמשים בכזה. אם אתם ממש חזק בקטע של צלייה, כמונו, כדאי שיהיה לכם משניהם.

אבל בסופו של דבר, למרות שזה כרוך בטרחה, גריל על אש חיה עדיף, ובמדינות כמו ארגנטינה, שבהן הברביקיו הוא חלק מהתרבות, גריל גז הוא בגדר בלתי מתקבל על הדעת. על מנת להגיע לגחלים "ברמת גימור" מספקת לצלייה יש לחכות 45 דקות בערך, אלא שרבים מדלגים על הזמן הדרוש משום שסבלנותם פוקעת והם משתמשים בהם מוקדם מדי.

עם Kalamazoo, לעומת זאת, נדרשות לכל היותר 20 דקות. אתם מסובבים את הכפתור, וכחמש דקות לאחר מכן הפחמים כבר בוערים היטב. נשאר רק לתת לגחלים להפוך לאפורות באופן שווה. בינגו. אפשר לצלות. רק אל תשכחו לרוקן למחרת את המגירה ולנקות אותה.


צילום: מתוך אתר החברה

עם משטחים מתחלפים עבור סוגי בשר שונים, עוצמה מדהימה של כ-75,000 BTU וטמפרטורה של עד 1000 מעלות, חובבי הצלייה יאהבו מאוד את הגריל הזה. לא רק שהוא קל ונוח, העיצוב שלו מאפשר למעשה לפזר במגירה שכבה אחת בלבד של פחמים – ועדיין לקבל תוצאות מצוינות.

האם 20 אלף דולר זהו סכום גבוה עבור גריל? בהחלט. אבל עם מספר הולך וגדל של אביזרי בישול משוכללים ויקרים שאנשים מציבים היום בחצרם, קל יהיה לכם יותר לתרץ זאת. באזורים חמים יותר אנשים מכינים אוכל בחוץ באותה הכמות בה הם מכינים בבית. Kalamazoo אינו גריל להמונים; הוא יותר מעין הפרארי של הגריל, ומיועד לסוג הזה של אנשים שגם מסוגלים לקנות מכונית כזאת. כך שאם היה לנו את הכסף, היינו קונים גריל כזה. כשאנחנו חושבים על זה, היינו קונים גם פרארי.


צילום: מתוך אתר החברה

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן