ברננקי: "ארצות הברית תהיה כמו משפחה שלא משלמת חשבונות"

נגיד הבנק הפדרלי, בן ברננקי, האיץ בקונגרס האמריקני להעלות את תקרת החוב בכדי להמנע מאסון פוטנציאלי תוך כדי שהוא מזהיר שהמצב הכלכלי עודנו נמצא במצב עדין.

"אי העלאת תקרת החוב תהיה כמו משפחה שלא משלמת את חשבונות האשראי שלה מתוך הרצון לחסוך" אמר ברננקי בכנס באוניברסיטת מישיגן. ברננקי אופטימי מאוד באשר לצמיחת הכלכלה בארצות הברית אך לא נתן שום רמז לתאריך בו יפסיק את רכישת האג"ח האגרסיבית, והערכות כי זה יהיה במהלך השנה הנוכחית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"אני לא חושב שהתוצאה של תוכניות התמריצים שלנו תהיה אינפלציה שתצא משליטה", התייחס ברננקי להקלה הכמותית. "אנחנו עוקבים מקרוב אחרי ההתפתחויות בשווקים השונים ונדע מה לעשות בזמן הנכון".


ברננקי | צילום: רויטרס

בנאומו, ברננקי נזף בקונגרס על כך שהוא משתהה עם העלאת תקרת החוב כשהמשמעות היא כי המדינה לא תוכל לעמוד בחובות שזו כבר נטלה. "זה מאוד מאוד חשוב שהקונגרס יבצע את הפעולה הנדרשת ויעלה את תקרת החוב, כדי למנוע מצב שבו הממשלה שלנו אינה משלמת את החובות שלה", אמר הנגיד.

הקונגרס האמריקני יצטרך לנווט בין העלאת תקרת החוב לבין הקיצוצים הדרסטיים שנדחו ל-1 ואתמול חזר והדגיש ברננקי מספר פעמים כי מבוי סתום בנושא הפיסקלי יפגע בהתאוששות."עוד לא יצאנו מהיער" אמר ברננקי. "אנחנו מתקרבים למספר פרשות מים קריטיות שעומדות בפנינו", אמר ברננקי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן