ברננקי הבטיח להמשיך את רכישת האג"ח ומשך את וול סטריט למעלה

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות לאחר הודעת נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי כי ההרחבה הכמותית בארה"ב תמשך. המשקיעים מגיבים גם על המגעים לחילוץ קפריסין הנמשכים לאחר שהפרלמנט במדינה דחה את תוכנית הסיוע של האיחוד האירופי. 

מדד הדאו ג'ונס רשם עלייה של 0.4%, ה-S&P 500 הוסיף לערכו 0.7% והנאסד"ק התחזק בכ-0.8%. 

הערב הסתיימה ועידת השוק החודשי של הבנק הפדרלי. את הועידה סגר נאומו של נגיד הבנק ברננקי שפרסם תחזית כלכלית מעודכנת למשק האמריקאי. לדברי ברננקי, הכלכלה בארה"ב צפויה לשוב לצמוח בקצב מתון". ברננקי הוסיף כי בחודשים האחרונים חל שיפור בשוק העבודה, אולם שיעורי האבטלה במשק עדיין גבוהים. 

ברננקי הודיע כי הבנק החליט על המשך הפעלת ההרחבה הכמותית, במסגרתה תמשך רכישת האג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר בחודש "עד שיחול שיפור משמעותי בשוק העבודה והמחירים בשוק יתייצבו". 

 
בן ברננקי, נגיד הבנק הפדרלי | צילום: רויטרס

לאחר שאמש דחה הפרלמנט הקפריסאי את תוכנית החילוץ של האיחוד האירופי, קיימו היום מהיגי המדינה ישיבת חירום כדי לדון בדרכים לפתרון המשבר הכלכלי שם. החשש באיחוד ובשווקי העולם הוא שהסירוב לסיוע בינלאומי עלול להביא לקריסתה של המדינה ולהחרפת המשבר בשאר מדינות גוש היורו. 

בתוך כך, ממשלת קפריסין הכחישה היום דיווחים שנפוצו בתקשורת היוונית לפיהם היא סיכמה על מכירת Cyprus Popular Bank לקבוצת משקיעים רוסים בניסיון לסייע לסקטור הבנקאות במדינה. מוקדם יותר היום ביקשה קפריסין הלוואה חדשה מרוסיה בניסיון להימנע מקריסה כלכלית. שר האוצר הקפריסאי מייקל סאריס אמר כי לא הגיע לעסקה בפגישתו הראשונה עם מקבילו הרוסי אנטון סילואנוב במוסקבה, אך המגעים יימשכו.

חברת הביומד ביוליין הודיעה כי ניסוי קליני שביצעה בטיפול בסכיזופרניה נכשל. הטיפול לא עמד ביעד שהציבה החברה – לשפר את התפקוד הקוגניטיבי של המטופלים. בעקבות הניסוי החברה צופה קיטון של 6-7 מיליון דולר בהוצאות המחקר שלה ב-2013 וב-2014. בעקבות ההודעה צנחה מניית ביוליין בלמעלה מ-52%. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן