ברננקי מגן על ההרחבה הכמותית: "התועלת גדולה מהסיכונים"

יו"ר הבנק הפדרלי בן ברננני הגן בחריפות היום בפני הקונגרס האמריקאי על ההרחבה הכמותית שביצע, ואמר כי התועלת שבה גדולה משמעותית מעלותה. נגיד הבנק גם ביקש מן המחוקקים להימנע מקיצוץ קיצוני בהוצאות המדינה, אשר צפוי להיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב. לדבריו, הקיצוץ, יחד עם העלאות מס קודמות, עשויים להביא להאטה משמעותית בהתאוששות הכלכלית.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ברננקי ציין כי בכירי הבנק הפדרלי מודעים לסיכונים הפוטנציאליים בתוכנית התמיכה שהם מציעים לכלכלה המקומית, כולל האפשרות שהציבור יאבד את בטחונו ביכולתו של הבנק המרכזי לסיים את תוכנית ההרחבה הכמותית בצורה חלקה או בהשפעות השליליות האפשריות של שיעורי הריבית האפסיים. עם זאת, ציין היו"ר כי הסיכונים לא נראים משמעותיים נכון לעכשיו, והוסיף כי לבנק המרכזי יש את כל הכלים להם הוא זקוק במטרה לסגת מן התוכנית תוך פרק זמן סביר.

נכון להיום רוכש הבנק הפדרלי אג"ח בשווי 85 מיליארד דולר מדי חודש, במסגרת תוכנית ההרחבה הכמותית השלישית, וברננקי ציין כי ימשיך לעשות זאת עד שיראה התאוששות משמעותית בשוק התעסוקה האמריקאי.


ברננקי | צילום: רויטרס

"עד כה, אנו לא חושבים שעלות הסיכונים בחלק מן השווקים הפיננסיים גדולה מן היתרונות של קידום התאוששות כלכלית ויצירת מקומות עבודה באופן נחוש", אמר ברננקי לפני ועדת הסנאט לבנקאות.

פרוטוקולי פגישות הבנק הפדרלי מ-29-30 בינואר שפורסמו בשבוע שעבר הראו כי מספר בכירים בבנק חשו כי קיימים סיכונים פוטנציאליים ברכישת אג"ח עד ששוק התעסוקה יתאושש. עם זאת, אחרים ציינו כי קיימת סכנה גדולה בעצירת התוכנית מוקדם מדי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן