ברננקי משך את וול סטריט לעליות; פרטנר נחלשה ב-1%

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות למרות החששות מאיטליה ולקראת היום השני של עדותו החצי-שנתית של נגיד הבנק הפדרלי בן ברננקי בפני הקונגרס.

מדד דאו ג'ונס טיפס ב-1.3% וחצה את רף ה-14 אלף נקודות, מדד S&P 500 התחזק גם הוא ב-1.3% ומדד הנאסד"ק עלה ב-1.1%.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

אתמול קיבלו השווקים את הסחורה לה ציפו, כאשר ברננקי הגן בחריפות על ההרחבה הכמותית שביצע, ואמר כי התועלת שבה גדולה משמעותית מעלותה. נגיד הבנק גם ביקש מן המחוקקים להימנע מקיצוץ קיצוני בהוצאות המדינה, אשר צפוי להיכנס לתוקף ביום שישי הקרוב. לדבריו, הקיצוץ, יחד עם העלאות מס קודמות, עשויים להביא להאטה משמעותית בהתאוששות הכלכלית.


ברננקי ציין כי בכירי הבנק הפדרלי מודעים לסיכונים הפוטנציאליים בתוכנית התמיכה שהם מציעים לכלכלה המקומית, כולל האפשרות שהציבור יאבד את בטחונו ביכולתו של הבנק המרכזי לסיים את תוכנית ההרחבה הכמותית בצורה חלקה או בהשפעות השליליות האפשריות של שיעורי הריבית האפסיים. עם זאת, ציין היו"ר כי הסיכונים לא נראים משמעותיים נכון לעכשיו, והוסיף כי לבנק המרכזי יש את כל הכלים להם הוא זקוק במטרה לסגת מן התוכנית תוך פרק זמן סביר.

היום אמר ברננקי בפני הקונגרס כי על פי הערכות שיעור האבטלה לא ירד ל-6% עד 2016. "נראה כי עדיין יש לא מעט משאבים לא מנוצלים, אנשים שיכולים לעבוד, הון שניתן להשתמש בו", אמר ברננקי. "אנחנו מאמינים כי המדיניות המוניטרית שהנהגנו סייעה להשיג התאוששות חזקה ויותר מקומות עבודה שבלי המדיניות לא היו נוצרים".

בורסות אירופה מטפסות היום, למרות החששות לגבי אי היציבות השלטונית באיטליה, שתקשה על המנהיג הנבחר להעביר רפורמות, ועלולה להביא לבחירות חוזרות תוך פרק זמן קצר. בורסת פאריס עולה ב-1.5%, פרנקפורט מטפסת ב-0.6%, ובורסת מילאנו עולה ב-1.4%.

בגזרת המניות, מרכזת פרטנר הדואלית עניין לאחר שפרסמה היום את דוחותיה. חברת התקשורת הציגה ירידה של 16% ברווח התפעולי בשנה החולפת ל-865 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה ב-2012 הסתכם ב-478 מיליון שקל, עלייה של 8% לעומת השנה הקודמת. כעת יורדת מניית החברה ב-1.3% בוול סטריט.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן