ברק אובמה נחת בישראל ואמר בעברית: "טוב להיות שוב בארץ"


Streaming live video by Ustream

ישראל קיבלה את אובמה: השטיח האדום הוכן, והסגל הבכיר ביותר של מדינת ישראל קיבל בנתב"ג את פניו של האדם החזק בעולם.

לאחר שבועות ארוכים של הכנות נוקדניות, נפתח הביקור הרשמי – שמהווה גם את הביקור הראשון של אובמה במדינה זרה בקדנציה השנייה שלו כנשיא. אובמה זכה לקבלת פנים מלכותית. לאחר שנחת, נפגש הנשיא האמריקאי עם חברי הממשלה הישראלית, וכשפגש את ציפי לבני ואחריה את יאיר לפיד, אמר להם כי הוא מצפה לעבודה עמם. אובמה עצמו נאם עם הנחיתה ואמר בעברית "טוב להיות שוב בארץ".

ראש הממשלה נתניהו אמר לנשיא אובמה: "אנחנו רוצים שלום עם שכנינו הפלסטינים ומתכוונים לעבוד איתך על כך. זה רגע היסטורי. בחרת לבוא ישראל כביקור הראשון שלך מאז שנבחרת לכהונה שנייה. בשם הממשלה ובשם עם ישראל, אני בא היום עם מסר פשוט לך ולעם האמריקאי – תודה. תודה שעמדת לצד ישראל בתקופה של שינויים היסטוריים. תודה שבאופן חד משמעי, אתם מאשרים את הזכות של ישראל להגן על עצמה. תודה שאתה מגביר את יכולתה של ישראל לעמוד מול כל איום".

"הברית בינינו היא המפתח לקידום שלום וליצור שלום בר קיימא שהעם הישראלי רוצה עם כל שכנינו. אנו רוצים שלום עם שכנינו הפלסטינים. בביקור ההיסיטורי תראה צד אחר של ישראל – עבר, הווה ועתיד בארץ קטנה שהותירה כזה חותם על ההיסטוריה". נתניהו סיים בהלצה, ואמר: "הכנו לך שפם אם תרצה להסתובב בתחפושת בת"א".

אובמה בישראל | צילום: רויטרס

אובמה גם ייפגש בשעות אחה"צ עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביומיים הנוספים של הביקור הוא צפוי לבקר, בין היתר, ברמאללה, במוזיאון יד ושם, בבית לחם ובכנסיית חג המולד.

ברחובות ישראל צפויים כבישים רבים להיסגר, ביניהם כביש מספר 1, שייסגר לתנועת כלי רכב מנתב"ג לכיוון ירושלים, החל משעה 13:15, למשך כשעה. במשטרה מדגישים כי במהלך ימי הביקור יינקטו אמצעי ביטחון נרחבים שישפיעו על שגרת החיים ויכולת התנועה בירושלים.

השטיח האדום עליו יצעד אובמה בנתב"ג | צילום: קובי גדעון, לע"מ

בנתב"ג, לעומת זאת, לא צפויים שיבושים מיוחדים. "אנחנו בעיצומן של ההכנות לקראת הגעת הנשיא, האורחים כבר החלו להגיע", אמר לגל"צ שמואל זכאי, מנהל נתב"ג.

על התפקוד השוטף של נמל התעופה של ישראל, אמר זכאי: "למעט הפרעות קלות שנובעות מהצורך ליצור מסדרון אוויר לכניסת המטוס, לא צפויה הפרעה לנוסעים. הטרמינל עובד כרגיל. אחת המטרות של ההיערכות היא ליצור בידוד בין הטקס לשאר הטיסות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן